جمعه 16 دی 1384

گزارش هيات بررسي حادثه‌ي جانكاه سقوط هواپيماي C-130 تقديم مرجع قضايي شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران


سردار سرتيپ پاسدار عليرضا افشار، معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح اعلام كرد كه گزارش هيات بررسي سانحه سقوط هواپيماي سي 130 پس از يك ماه بررسي همه‌جانبه در تاريخ 15/10/84 (روز پنج‌شنبه) تقديم مرجع قضايي شد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا وي اظهار داشت: پس از سقوط هواپيماي سي 130 (در تاريخ 15/9/84) حامل 97 نفر از اصحاب رسانه‌ها، مسوولان امور رسانه‌اي ارتش و نظاميان، بلافاصله هيات بررسي سانحه، متشكل از 29 نفر از متخصصان و كارشناسان پروازي و فني با نظارت عاليه‌ي بازرسي ستاد كل، تشكيل و فعاليتش را آغاز كرد.

عليرضا افشار درباره عملكرد اين هيات گفت: هيات بررسي سانحه، پس از 30 روز با بيش از 10500 نفر ساعت كار بي‌وقفه حتي در ايام تعطيل و استفاده از نظرات متخصصان و كارشناسان پروازي، فني و ستادي با حضور نمايندگان حفاظت و قضايي توانست در ابعاد و زواياي گوناگون گزارش خود را تهيه كند.

وي افزود: اين هيات از نوار مكالمات خلبان و تصاوير گراف هواپيما از حافظه رادار و برج مراقبت و نيز مصاحبه با كارشناسان مختلف و مراجعه به اسناد، مدارك و كتاب‌هاي پروازي و فني استفاده كرد. هم‌چنين با به پرواز درآوردن يك فروند هواپيماي سي 130 و 4 ساعت پرواز در مسيرها و آزمايش حالت‌هاي مختلف و مورد نظر، فرضيات هيات را مورد بررسي قرار دادند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه اظهار داشت: گزارش هيات بررسي سانحه حاوي اسناد، مدارك و بررسي‌هاي تخصصي و فني، روز پنج‌شنبه تقديم سازمان قضايي نيروهاي مسلح شد.

سردار افشار، نماينده ستاد كل نيروهاي مسلح در مجلس شوراي اسلامي ضمن اظهار همدردي با خانواده‌هاي عزادار و خسارت ديده اظهار اميدواري كرد كه با پي‌گيري مسوولان و نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي و كمك براي برطرف شدن عوامل تاثيرگذار به خصوص تقويت ناوگان هوايي و هماهنگي و دقت بيشتر هواپيمايي كشوري از بروز سوانح احتمالي بعدي جلوگيري شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش هيات بررسي حادثه‌ي جانكاه سقوط هواپيماي C-130 تقديم مرجع قضايي شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016