سه شنبه 8 آذر 1384

آرمين (مجاهدين انقلاب) و سعيد شريعتي (مشارکت): چرا به درخواست انتشار نشريه از سوی "مشارکت" و "مجاهدين انقلاب" پاسخ نمی دهند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

محسن آرمين با تاكيد بر كامل بودن پرونده درخواست صدور مجوز نشريه از سوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي گفت: بيش از 2 يا 3 سال است كه درخواست داده‌ايم و پرونده انتشار براي نشريه و پرونده تكميل است.

وي افزود: حتي اين پرونده دو يا سه مرتبه در هيات نظارت بر مطبوعات مطرح شده است، اما با توجه به تركيب اعضاي اين هيات، از دادن مجوز نشريه سازمان خودداري شده است.

وي با ابراز اين عقيده كه هر بار كه اين پرونده مطرح شده، بدون هيچ دليل قانوني تصميم‌گيري در مورد آن به جلسات بعد موكول شده است و حتي از سوي برخي اعضا گفته شده كه ما به سازمان پروانه‌ي انتشار نشريه نمي‌دهيم، گفت: يكي از اعضاي پيشين هيات حاضر است در اين زمينه شهادت بدهد و حتي در چند مصاحبه هم اين را گفته است.

سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي گفت: سازمان سال گذشته نامه‌اي به خاتمي به عنوان رييس‌جمهور ارسال كرد و خواستار رسيدگي به موضوع شد و از قرار اطلاع، خاتمي هم اين نامه را به وزارت ارشاد براي رسيدگي داده كه هيات نظارت در پاسخ به نامه‌ي خاتمي گفته است كه اين پرونده در نوبت رسيدگي قرار دارد. در حالي كه اگر در نوبت بود چرا چندين بار در جلسات اين هيات مطرح و به جلسات ديگر موكول شده است. به علاوه مطرح شدن پرونده در هيات نظارت، از كامل بودن آن نشان دارد.

وي در پايان به ايسنا گفت: اگر مسوولان جديد آن طور كه گفته‌اند مدعي‌اند كه احزاب بايد نشريه داشته باشند و سريعا به درخواست آنها رسيدگي شود، حداقل در مورد پرونده‌ي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران كه چند بار در جلسات هيات نظارت مطرح شده و كامل هم هست، صحت ادعاي خود را ثابت كنند.

مسوول كميته اطلاع‌رساني جبهه مشاركت نيز پيشتر از نامه‌ي محسن ميردامادي به وزير ارشاد براي يادآوري درخواست انتشار روزنامه‌ي "ايرانيان" خبر داده بود.

سعيد شريعتي عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي با تاكيد بر اين‌كه سه سال پيش تقاضاي انتشار روزنامه‌ي ايرانيان به عنوان ارگان مطبوعاتي اين حزب را به صاحب‌امتيازي جبهه‌ي مشاركت و مديرمسوولي محمد كيانوش‌راد از اعضاي شوراي مركزي ارائه داده‌اند، يادآور شد: در دوره‌ي پيش به دلايل مختلف از جمله تشكيل نامنظم جلسات هيات نظارت و برخي سوءتفاهمات سياسي از سوي برخي اعضاي هيات، علي‌رغم اين‌كه طبق آيين‌نامه‌ي داخلي اين هيات، مجوز روزنامه‌هاي ارگان احزاب و گروه‌هاي سياسي بايد خارج از نوبت رسيدگي شود، مجوز مورد درخواست جبهه مشاركت مورد بررسي قرار نگرفت.

وي هم‌چنين با بيان اين‌كه درخواست مجوز براي روزنامه‌ي ايرانيان، اولين درخواستي است كه جبهه مشاركت به صفت حقوقي خود براي انتشار ارگان مطبوعاتي ارائه داده است، يادآور شد: ما از اعلام سياست وزارت ارشاد دولت جديد كه هم در هنگام راي اعتماد و هم در نوبت‌هاي ديگر از سوي وزير ارشاد اعلام شد كه احزاب مي‌توانند ارگان مطبوعاتي داشته باشند و معاون مطبوعاتي اين وزارتخانه نيز صريحا اعلام كرد كه درخواست احزاب براي انتشار ارگان مطبوعاتي با اولويت در دستور قرار مي‌گيرد، استقبال كرديم.

مسوول كميته‌ي اطلاع‌رساني جبهه مشاركت افزود: حدود يك و نيم ماه قبل، بعد از اعلام صريح معاونت مطبوعاتي درباره‌ي صدور مجوز براي ارگان مطبوعاتي احزاب، شخصا اعلام كردم كه چنين تقاضايي از سوي جبهه مشاركت وجود دارد و ما آماده‌ايم كه حسن نيت و اجرايي شدن اين سياست را از سوي وزارت ارشاد و هيات نظارت در دولت جديد شاهد باشيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شريعتي خاطرنشان كرد: علاوه بر اين موضوع، در تاريخ 25 / 8 / 84 در نامه‌اي به شماره 84249ج. م. د، از سوي رييس هيات اجرايي جبهه مشاركت خطاب به آقاي صفارهرندي رسما اعلام شد كه چنين تقاضايي وجود دارد و پرونده نيز كامل شده است و اين تقاضا كه مشتمل بر تقاضانامه و استعلامات لازم درباره‌ي مديرمسوول است در هيات نظارت وجود دارد و طي اين نامه خواسته شد كه صدور مجوز براي «ايرانيان» كه به مدت 3 سال است اين درخواست صورت گرفته، با توجه به سياست‌ها و برنامه‌هاي وزارت ارشاد با اولويت در دستور كار هيات نظارت قرار گيرد.

وي با استناد به اظهارات مختارپور معاون مطبوعاتي وزير ارشاد مبني بر اين‌كه تقاضاي جديدي براي انتشار ارگان مطبوعاتي از سوي احزاب نرسيده است، تصريح كرد: روال بر اين نبوده كه با تغيير دولت، متقاضيان دوباره تقاضا بدهند و معمولا تقاضاها بر مبناي ثابتي اخذ مي‌شد و نياز به تجديد درخواست با عوض شدن دولت نبوده است. اما در عين حال آقاي مختارپور گفته‌اند ممكن است نقص‌هايي در پرونده وجود داشته باشد كه ما 10 روز پيش نامه‌ي درخواست مجددمان را به وزير ارشاد داده‌ايم و اگر نقصي باشد لازم است كه كتبا و رسما از سوي دبيرخانه‌ي هيات نظارت و اداره كل مطبوعات داخلي به درخواست كننده اعلام شود.

مسوول كميته‌ي اطلاع‌رساني جبهه مشاركت با تاكيد بر اين‌كه مدارك لازم براي اخذ مجوز از سوي جبهه مشاركت طبق ضوابط هيات نظارت بر مطبوعات ارائه شده است، اظهار اميدواري كرد كه معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد كه حسن نيت خود را با اصرار و ابرام بر اين سياست نشان داده‌، در عمل هم با تسريع در صدور مجوز روزنامه‌ي ايرانيان در تكميل اين حسن نيت اقدامي عملي داشته باشد.

Copyright: gooya.com 2016