دوشنبه 7 آذر 1384

"مادح احمدي" روزنامه نگار کرد با قرار وثيقه ۵۰ ميليوني از زندان آزاد شد، تبريزنيوز

پيمان پاک مهر. روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com
Tel:0098 914 415 7400

تبريز نيوز:سرويس حقوق بشر: "مادح احمدي" روزنامه نگار کرد پس از تحمل 120 روز بازداشت با قرار وثيقه 50 ميليون توماني از زندان مريوان آزاد شد.

يکي از اقوام نزديک اين روزنامه نگار کرد ساکن سنندج در گفتگو با خبرنگار سرويس حقوق بشر تبريز نيوز گفت:شعبه يک دادگاه انقلاب مريوان به رياست قاضي "شايق" پس از 4 ماه از بازداشت با فک قرار بازداشت با قرار وثيقه 50 ميليون توماني موافقت کرده است.

وي افزود:مادح احمدي عليرغم اعتصاب غذا از ساعت 8 صبح 1/9/84 در اعتراض به عدم فک قرار بازداشت لب هاي خود را با نخ به هم دوخته بود که پس از چند روز با اصرار پدرش از اين کار منصرف مي شود. قاضي دادگاه به پدر اين روزنامه نگار کرد گفته بود اگر فرزندت دست از اعتصاب غذا بر نداشته و بر ماندن در شرليط فعلي اصرار ورزد از تاييد نامه کارشناسي سند جهت قبولي وثيقه خودداري خواهد کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي تصريح کرد:"مادح احمدي"به اتهام هاي رايج ،نظير اقدام عليه امنيت ملي ،مصاحبه با رسانه هاي بيگانه ، ارتباط با احزاب اپوزسيون ، تلاش براي شناساندن نظام به عنوان ناقض حقوق بشر و ... ابتدا توسط اطلاعات نيروي انتظامي دستگير و روانه زندان شده و پس از آن به مدت 16 روز در اداره اطلاعات اين شهر مورد بازجويي قرار گرفته است.

"مادح احمدي"خبرنگار نشريات محلي و سراسري و عضو هيات تحريريه هفته نامه محلي "آسو" است که با چند نشريه دانشجويي همکاري نزديکي دارد.

"صالح نيکبخت"وکيل پايه يک دادگستري وکالت پرونده اين روزنامه نگار کرد را بر عهده دارد.

Copyright: gooya.com 2016