پنجشنبه 8 اردیبهشت 1384

اعضاي كميسيون حقوق بشر شوراي اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل انتخاب شدند، ايرنا

سازمان‌ملل، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۲/۰۸‬
خارجي. سياسي. كميسيون حقوق‌بشر.

اعضاي كميسيون حقوق بشر شوراي اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل - مستقر در نيويورك - بعد از ظهر چهارشنبه از ميان گروههاي منطقه‌اي اين سازمان انتخاب شدند.

بر اساس اين گزارش، اعضاي ‪ ۱۵‬نفره كميسيون حقوق بشر كه از ابتداي سال ميلادي آينده دوره سه ساله ماموريت خود را آغاز مي‌كنند، عبارتند از :
كشورهاي بوتسوانا ، كامرون ، مراكش و زيمبابوه از گروه كشورهاي آفريقايي، بنگلادش ، چين و ژاپن از ميان گروه كشورهاي آسيايي ، آرژانتين ، برزيل و ونزوئلا از ميان گروه كشورهاي آمريكاي لاتين و منطقه كارائيب و استراليا ، اتريش ، آلمان و آمريكا از ميان گروه كشورهاي اروپاي غربي و ديگر كشورها.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ميان كشورهاي شرق اروپا از آنجا كه تعداد داوطلبان بيش از حد مورد نياز بود، اين شورا به طور راي‌گيري محرمانه اقدام به راي‌گيري كرد كه جمهوري آذربايجان انتخاب شد.

درجلسه راي‌گيري كميسيون حقوق بشر شوراي اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل نماينده آمريكا نسبت به انتخاب زيمبابوه در كميسيون حقوق بشر اعتراض و ادعا كرد كه اين كشور حامي خشونت و سركوب است و كنترل سياسي جامعه و رسانه‌هاي گروهي را در اختيار دارد.

نماينده زيمبابوه نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه آمريكا خود كنترل رسانه‌هاي گروهي را در اختيار دارد و به‌خشونت مي‌پردازد، متقابلا از آمريكا انتقاد كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21714

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعضاي كميسيون حقوق بشر شوراي اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل انتخاب شدند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016