سه شنبه 11 اسفند 1383

محمدرضا نسب عبداللهي دستگير شد، گزارشگران بدون مرز

محمدرضا نسب عبداللهي نويسنده ی وبلاگ وب نگار امروز دوشنبه ۱٠ اسفند ماه دستگير و به زندان مرکزی رفسنجان انتقال يافت. در تاريخ ٦ اسفند ماه حکم محکوميت ايشان توسط دادگاه تجديد تائيد شد، اين روزنامه نگار به اتهام "نشر اکاذيب و توهين به مقام رهبری " به شش ماه حبس و يک ميليون ريال جريمه نقدی محکوم شده است.

گزارشگران بدون مرز در اطلاعيه ٦ اسفند به اين حکم اعتراض و از افکار عمومي جهانيان خواسته بود که در اين باره قاطعانه واکنش نشان دهند. در اطلاعيه گزارشگران در اين باره اعلام شده بود " بايد در باره ی اين موج سرکوب اطلاع رساني گسترده ای را سازمان داد، همه رسانه ها به ويژه جامعه ی وبلاگ نويسان بايد از وضعيت زندانيان آرش سيگارچي، مجتبي سميعي نژاد، مجتبي لطفي سخن بگويند و مقامات جمهوری اسلامي را برای آزادی آنها تحت فشار قرار دهند "


محمدرضا نسب عبداللهي از دانشجويان کوشنده برای پيشبرد دمکراسي و حقوق بشر در ايران است. وی همچنين مسئوليت انتشار نشريه ی دانشجويي "نقطه سر خط" را هم بر عهده داشته است. اين وبلاگ نويس برای انتشار نامه ای سرگشاده و انتقاد آميز خطاب به آيت اله خامنه ای رهبر حکومت اسلامي در وبلاگ وب نگار (www.iranreform.persianblog.com) و مصاحبه هايش با رسانه های فارسي زبان برون مرزی، محاکمه شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دادگاه تجديد نظر در ٥ بهمن ماه در پشت درهای بسته و بدون حضور وکيل مدافع تشکيل و حكم صادره از سوي شعبه چهار دادگاه تجديدنظر كرمان در تاريخ ٦ اسفند به محمدرضا نسب عبداللهي ابلاغ شده بود. بنا به گفته همسر ايشان آقای نسب عبداللهي ظهر امروز توسط ماموران انتظامي دستگير و به زندان مرکزی رفسنجان انتقال يافت.

محمدرضا نسب عبداللهي نيز چون آرش سيگارچي که در ٤ اسفند به ۱٤ سال زندان محکوم شد، از سوی وزارت اطلاعات تحت تعقيب قرار گرفته است.

يک وبلاگ نويس ديگر مجتبي سميعي نژاد و يک وب نگار معترض مجتبي لطفي در ايران زنداني هستند.


گزارشگران بدون مرز يادآور می شود که :

با دوازده روزنامه نگار زندانی، ايران بزرگ ترين زندان روزنامه نگاران در خاورميانه است.

علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ايران ازجمله سي و شش رهبر و مقام دولتی در جهان است، که از سوی گزارشگران بدون مرز بعنوان دشمنان آزادی مطبوعات برگزيده شده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18820

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمدرضا نسب عبداللهي دستگير شد، گزارشگران بدون مرز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016