چهارشنبه 5 اسفند 1383

انجمن دفاع از آزادي مطبوعات از آغاز دور جديد برخورد با وبلاگ‌‏نويسان‌‏ اظهار نگراني كرد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

انجمن دفاع از آزادي مطبوعات با انتشار بيانيه‌‏اي نسبت به آنچه آن را "دور جديد برخورد با وبلاگ‌‏نويسان" ناميده است،‌‏ اظهار نگراني كرد.
به گزارش "ايلنا" در بيانيه اين انجمن آمده است: اخبار و گزارش‌‏هاي رسيده به انجمن دفاع از آزادي مطبوعات حاكي از آن است كه فشار بر روي فعالان مطبوعاتي موسوم به وبلاگ‌‏نويسان ماهيت و شكل جديدي يافته است؛آغاز دور جديد احضارها، صدور احكام سنگين در شرايط عدم تشكيل دادگاه بر اساس اصل 148 قانون اساسي و دستخوش چرخه اداري شدن و به فراموش سپرده شدن شكايت وبلاگ‌‏نويسان علائم و نشانه‌‏هايي داير بر اين امر است و موجب نگراني شديد شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

انجمن دفاع از آزادي مطبوعات از رياست قوه قضاييه خواستار اعلام نتيجه تحقيقات و بررسي‌‏هاي كميسيون ويژه ايشان شده و مدعي شده است: چرا با گذشت بيش از دو ماه، واقعيت و ماهيت تخلف‌‏هاي انجام شده توسط برخي از دست اندركاران اين پرونده‌‏ها از جمله اعمال فشارهاي روحي و جسمي، ايراد تهمت و افترا، استفاده از بازداشت‌‏گاه‌‏هاي مشخص و سلول‌‏هاي انفرادي و اجبار به انجام مصاحبه عليه خود و ديگر روزنامه‌‏نگاران به اطلاع افكار عمومي نمي‌‏رسد.
انجمن دفاع از آزادي مطبوعات در ادامه مدعي شده است: پيامد چنين سستي اين بوده است كه دور جديد احضار روزنامه‌‏نگاران و وبلاگ‌‏‏نويسان آغاز شود و با وجود تأكيد مكرر مقام‌‏هاي عالي‌‏رتبه قضايي دائر بر ضرورت اعلام رسمي مورد اتهام و دليل احضار در برگه احضاريه، همچنان اين اقدام خلاف ادامه پيدا كند.
انجمن دفاع از آزادي مطبوعات در ادامه به پرونده مجتبي‌‏ سميع‌‏نژاد، وبلاگ‌‏نويس بازداشت شده اشاره كرده و دستگيري وي را پس آزادي، برخلاف كليه ضوابط قانوني دانست.
اين بيانيه در پايان آورده است: انجمن دفاع از آزادي مطبوعات با ابراز تأسف شديد از حكم صادره براي آقاي آرش سيگارچي، مصرانه درخواست مي‌‏كند كه حكم صادره لغو و دادرسي منصفانه بر اساس اصل 168 قانون اساسي و تبصره يك ماده 2 قانون تشكيل دادگاه‌‏هاي عمومي مصوب سال 1373 و اصلاحيه سال 81 انجام محاكمات سياسي و مطبوعاتي، صرفاً و انحصاراً در دادگاه كيفري استان و با حضور هيأت منصفه و به صورت علني قانون برگزار شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18680

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انجمن دفاع از آزادي مطبوعات از آغاز دور جديد برخورد با وبلاگ‌‏نويسان‌‏ اظهار نگراني كرد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016