جمعه 16 بهمن 1383

بليکس: غني‌‏سازي حق ايران است، بايد ضمانت‌‏هاي امنيتي براي عدم حمله به ايران ارائه شود، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

"هانس بليكس" رئيس سابق هيأت بازرسان تسليحاتي سازمان‌‏ملل‌‏متحد در عراق در حمايت از ايران تأكيد كرد: غني‌‏سازي اورانيوم حق ايران است.

به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، پايگاه اينترنتي روزنامه "الرياض" چاپ عربستان با اعلام اين مطلب به نقل از بليكس، افزود: ايران از حق قانوني و مشروع خود براساس پيمان منع گسترش سلاح‌‏هاي هسته‌‏اي كه توسط تهران امضا شده در عمليات غني‌‏سازي اورانيوم استفاده كرده و پا را از حد و مرز آن در اين زمينه فراتر نگذاشته است.
به نوشته الرياض، بليكس در عين حال ابراز عقيده كرد: ايران بايد فعاليت‌‏هاي هسته‌‏اي خود را متوقف كند و آمريكا و انگليس بايد مشكل ايجاد شده با ايران را از روش ديپلماسي گفت‌‏وگو حل كنند.
وي تأكيد كرد: در اين زمينه بايد به نظامي بين‌‏المللي كه برپايه همكاري همگاني است و نه حمله، براي جلوگيري از دستيابي به سلاح‌‏هاي كشتار جمعي متوسل شد.
رئيس سابق هيأت بازرسان تسليحاتي سازمان‌‏ملل‌‏متحد در عراق گفت: ايران اعلام كرده است كه برنامه هسته‌‏اي اين كشور براي اهداف مسالمت‌‏آميز است و پروتكل الحاقي را به امضا رسانده اما هنوز اين پروتكل را به صورت رسمي تصويب نكرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بليكس در ادامه خواستار ارائه مجموعه‌‏اي از انگيزه‌‏هاي اقتصادي به ايران به‌‏منظور پذيرش تعليق برنامه هسته‌‏اي خود همراه با دستيابي ايران به ضمانت‌‏هايي امنيتي مبني بر عدم حمله به اين كشور شد.
مديركل سابق آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي همچنين از جامعه بين‌‏المللي خواست تا با افزايش تلاش‌‏ها و اتخاذ تدابيري از افتادن سلاح‌‏هاي كشتارجمعي به دست تروريست‌‏ها و عناصر ترويسم بين‌‏المللي جلوگيري كنند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17860

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بليکس: غني‌‏سازي حق ايران است، بايد ضمانت‌‏هاي امنيتي براي عدم حمله به ايران ارائه شود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016