یکشنبه 27 دی 1383

چارلز گرانر و سعید مرتضوی، جنایت و مکافات در آمریکا و ایران، مرتضي نگاهي

چارلز گرانر، گروهبان ارتش آمريکا در مورد اتهام های شکنجه و سوء رفتار جنسی با زندانيان زندان ابوغريب عراق، به ده سال زندان محکوم مي شود و در اين سوي جهان سعيد مرتضوي با آن کارنامه وزین از انواع و اقسام اتهامات جرم و جنایت و فساد مالی و اخلاقی در دستگاه قضايي باقي مي ماند

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بنا به نوشتهء خبرگزاری‌ها که شرح مفصل آن در نیویورک‌ تایمز و رسانه‌های آمریکایی و اروپایی نشر‌ شده است، چارلز گرانر، گروهبان ارتش آمريکا که در مورد اتهام های شکنجه و سوء رفتار جنسی با زندانيان زندان ابوغريب عراق مقصر شناخته شده، به ده سال زندان محکوم شده است. این نظامی از ارتش نیز اخراج شده است.

این حکم یکی از سنگین ترین حکم هایی است که تا حالا برای متهمین زندان ابوغریب صادر شده است.

در آمریکا متهم البته وکیل دارد و یک هیئت منصفه (ژوری) پس از شنیدن اتهامات و دفاع متهمان و وکلای ایشان و نیز پس از شنیدن شهادت شاهدان و غیره حکم "مکافات" را صادر می کنند.

تصاویری که از زندانیان زندان ابو غریب در آمریکا و سپس در جهان انتشار یافت، دنیا را تکان داد. آقای دونالد رامسفلد وزیر دفاع آمریکا انتشار این تصاویر را نتیچهء آزادی و دموکراسی در آمریکا دانست و قول داد که مقصرین مجازات خواهند شد. حالا این چندمین نظامی آمریکایی است که به همین سبب محکوم می‌شود و محاکمات عاملان و آمران آمریکایی ادامه خواهد داشت...

اما در همین ایام اوضاع و احوال دیگری در زندان اوین و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران که بزرگانش حکومت عدل و داد می نامندش و در بوق و کرنا می‌دمند که در جهان هیچ نظامی عادل تر از نظام خودشان نیست، در جریان است که یکی داستانی است پر آب چشم. و آن احوال نویسندگان وبلاگ است که برخی مجبور به اعتراف های زمان استالین – ژدانف شدند (و چند روز بعد اعتراف‌شان را پس گرفتند) و برخی دیگر هنوز زیر شکنجه‌های وحشتناک اند تا زبان به ندامت و "اعتراف" بگشایند.

حال و روز این زندانیان وبلاگ نویس جوان آن‌چنان وحشتناک بوده که به نوشتهء آقای محمد‌علی ابطحی، تمام بازرسان پرونده به هنگام شنیدن درد و رنج و شکنجهء آنان به گریه افتاده اند. گفته می‌شود که تمام ماجرای دستگیری و شکنجهء این جوانان نویسنده زیر سر آقای سعید مرتضوی است که کارنامه وزینی از انواع و اقسام اتهامات جرم و جنایت و فساد مالی و اخلاقی دارد.

سید ابراهیم نبوی، طنز نویس خوب وطن مان که خود نیز مدتی به اتهام "نوشتن" در چنگال همین باند مرتضوی اسیر بود در نامه ای سرگشاده به رئیس قوه قضاییه ایران، آیت الله شاهرودی، اندکی از ظلم و جور آقای مرتضوی نوشته است که در همین سایت گویا درج شده است. نبوی نوشته که :

آقای مرتضوی چیزی به عنوان آبرو برای قوه قضائیه باقی نگذاشته است، مساله آبروی شخص شماست. و شما هیچ راهی جز برکناری قاضی متخلف ندارید. پرونده خلافکاری های مرتضوی در دادگاه انتظامی قضات موجود است، می خواهید در نامه دیگری شماره کلاسه و جزئیات پرونده را هم برایتان بنویسم، از داستان سوء استفاده جنسی اش از یک متهم قبل از اینکه به تهران بیاید و رفتارهای خلاف قانون وی در توقیف روزنامه ها در اردیبهشت سال 1379 و خلاف او در مورد پرونده نشریه دانستنیها و خانم فرانه بهزادی و خلاف او در برخورد با شخص آقای شمس الواعظین و خلاف او در ماجرای منجر به قتل در پرونده خانم زهرا کاظمی و خلاف های دیگر او همه و همه معلوم است، بگوئید تا پرونده اش را بیاورند و قاضی بی طرفی را مامور کنید تا به ماجرا رسیدگی کند. اگر هم تا قبل از این می خواهید جزئیات خلاف های ایشان را بدانید با آقای سیف زاده وکیل دادگستری تماس بگیرید تا همه چیز برایتان روشن شود.
دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16998

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'چارلز گرانر و سعید مرتضوی، جنایت و مکافات در آمریکا و ایران، مرتضي نگاهي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016