شنبه 12 دی 1383

سردبير القدس ‌‏العربي: حمله آمريكا به ايران به‌‏زودي آغاز مي‌‏شود، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

سردبير روزنامه "القدس‌‏العربي" چاپ لندن گفت: مرحله سوم جنگ هاي جورج بوش رييس جمهوري آمريكا در خاورميانه به زودي با هدف قرار دادن ايران آغاز خواهد شد.
به گزارش سرويس ديپلماتيك ايلنا، پايگاه اينترنتي روزنامه الاخبار، چاپ مصر روز شنبه با بيان اين مطلب افزود: "عبدالبارئ عطوان" معتقد است كه مرحله سوم جنگ‌‏هاي بوش در خاورميانه به‌‏زودي با حمله به ايران آغاز خواهد شد.
عطوان خاطرنشان كرد: واشنگتن هم‌‏اكنون براي استفاده از نظام‌‏هاي عربي سني، براي سرنگون كردن نظام ايران در حال برنامه‌‏ريزي است.
سردبير القدس‌‏العربي در مقاله‌‏اي به اختصار، نشانه‌‏هاي طرح جديد آمريكا براي حمله به ايران را ارائه داده است.
به اعتقاد عطوان، اولين نشانه، اعلام ناگهاني مصر مبني بر دستگيري يك شبكه ايراني در قاهره و دومين نشانه هم اتهامات بي‌‏سابقه عبدالله دوم، پادشاه اردن بر ضد ايران مبني بر دخالت اين كشور در امور عراق است.
وي مي‌‏افزايد: اينها گفته‌‏هايي است كه همزمان با سفر پادشاه اردن به واشنگتن و ديدار وي با بوش مطرح شد و يادآور ديدارهاي متعدد پيش از جنگ آمريكا عليه عراق است.
سردبير روزنامه القدس‌‏العربي، اتهامات مكرر اسرائيل به ايران و حزب‌‏الله لبنان مبني بر تلاش براي از بين‌‏بردن آرامش كنوني در سرزمين‌‏هاي اشغالي فلسطين و عقيم‌‏كردن مأموريت "محمود عباس" براي دستيابي به وفاق در بين فلسطينيان را از ديگر نشانه‌‏هاي طرح جديد آمريكا براي حمله به ايران توصيف كرد.
عطوان در ادامه اظهار نظر خود، سفرهاي دوره‌‏اي غيرمنتظره "حسني مبارك"، رئيس‌‏جمهور مصر به كشورهاي حوزه خليج‌‏ فارس به منظور تشويق مسؤولان اين كشورها براي عادي‌‏سازي رابطه و ايجاد روابط ديپلماتيك با اسرائيل را چهارمين نشانه طرح آمريكا براي حمله نظامي به ايران دانست.
وي افزود: پنجمين نشانه را مي‌‏توان افزايش گفته‌‏هاي "اياد علاوي"، نخست‌‏وزير عراق تعيين شده ازسوي آمريكا در خصوص افزيش ميزان دخالت سوريه و ايران در امور عراق دانست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عطوان ابراز عقيده مي‌‏كند: بررسي اين نكته‌‏ها و مقايسه آن با اقدامات آمريكا پيش از تجاوز به عراق حاكي از آن است كه آنچه در حمله پيشين مورد استفاده قرار گرفت با سناريوي كنوني در حال تدوين براي جنگ بعدي مطابقت مي‌‏كند و اختلاف تنها در وسايل اجراي آن است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16321

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سردبير القدس ‌‏العربي: حمله آمريكا به ايران به‌‏زودي آغاز مي‌‏شود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016