یکشنبه 24 آبان 1383

پاول: براي حمله به ايران آماده نمي‌شويم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي خارجي - ايران در جهان
كالين پاول گفت كه آمريكا براي جلب توجه جهاني از عبارات ديپلماتيك تهاجمي عليه ايران استفاده مي‌كند، اما دنبال محقق كردن پروژه تغيير رژيم در ايران نيست.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كالين پاول، وزير امور خارجه‌ي آمريكا در گفت‌وگو با شبكه‌ي تلويزيوني ان.بي.سي در پاسخ به اين سوال كه آيا حضور 140 هزار سرباز آمريكا در عراق، رويارويي با ايران را آسان مي‌سازد؟ گفت: ما به علت وضعيت عراق 140 هزار سرباز را در اين كشور مستقر كرده‌ايم و براي حمله به ايران آماده نمي‌شويم.
وي ادامه داد: ما قصد تغيير رژيم (در ايران) را نداريم، اين سياست ماست. اين امر به ملت ايران بستگي دارد كه در رابطه با آينده‌شان تصميم بگيرند.
پاول در ادامه با تصريح موضع خصمانه‌ي واشنگتن در قبال تهران و بدون اشاره به جناياتي كه آمريكا در عراق مرتكب مي‌شود، اظهار داشت: ما اين رژيم را تاييد نمي‌كنيم، اين رژيم اقداماتي انجام مي‌دهد كه ما در قرن بيست و يكم آن را قابل پذيرش نمي‌بينيم(!) آن چه كه اكنون بر آن متمركز هستيم فعاليت‌هاي ايران در ارتباط با توليد قابليت تسليحات هسته‌يي و تداوم حمايتش از سازمان‌هاي تروريستي است و هر كشور ديگري بايد نگران اين امر باشد كه ايران در مسير دستيابي به فناوري تسليحاتي هسته‌يي حركت مي‌كند و به حمايت از فعاليت‌هاي تروريستي ادامه مي‌دهد(!).
وزير خارجه‌ي آمريكا اظهار داشت: اگر آمريكا در عبارات ديپلماتيك و سياسي براي جلب توجه جامعه‌ي جهاني به سوي ايران تهاجمي عمل مي‌كند، اين كاري است كه قرار بوده، انجام دهد.
وي ادامه داد: اين نمونه‌ي خوبي است، وقتي ما كارمان را آغاز كرديم به جهان گفتيم كه اطلاعاتي از آنچه كه ايران انجام مي‌داد، داريم و اين كه اين مساله بايد موجب نگراني شما باشد، واكنش اوليه اين بود كه شما مبالفه مي‌كنيد، اما با گذشت زمان ديگران متوجه شدند كه ايراني‌ها در اين جهت حركت مي‌كنند(!) و اگر ما پرخاشگرانه به دنبال اين نبوديم كه اين مساله را مورد توجه جامعه‌ي جهاني قرار دهيم، اكنون تا اينجا پيش نرفته بوديم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير امور خارجه‌ي آمريكا افزود: اين مشكل هنوز حل نشده است، اما جلب توجهات به سوي فعاليت‌هاي ايران ناديده گرفتن جامعه‌ي جهاني را براي ايران مشكل‌تر ساخت. اين سياست خارجي پرخاشگرانه‌اي است كه از آن صحبت مي‌كنم و نه تهاجم.
پاول در بخش ديگري از سخنانش گفت: ما براي انجام حركتي در قبال ايران با جامعه‌ي جهاني، شوراي امنيت سازمان ملل، آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و سه كشور اروپايي نماينده‌ي اتحاديه‌ي اروپا همكاري مي‌كنيم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14361

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پاول: براي حمله به ايران آماده نمي‌شويم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016