دوشنبه 6 آبان 1387

سوريه: ۸ کشته در "عمليات نظامی آمريکا"، بی بی سی

* دولت آمريکا درباره اقدام نظامی در خاک سوريه سکوت اختيار کرده است


جهاد مقدسی، سفير سوريه در بريتانيا، گفته است در عمليات نظامی نيروهای آمريکايی در سوريه دست کم ۸ تن کشته و شماری نيز زخمی شده اند.

به گفته اين مقام سوری، در حمله نيروهای آمريکايی به يک مزرعه در ناحيه ابوکمال ۸ غيرنظامی که در بين آن ها زنان و يک کودک بودند، کشته شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مطبوعات سوريه روز يکشنبه (۲۶ اکتبر) اعلام کردند که چند فروند هليکوپتر آمريکايی به روستايی در شرق سوريه در حوالی مرز عراق حمله کردند.

تلويزيون دولتی سوريه به نقل از شاهدان عينی گفت که هليکوپترهای نظامی آمريکا در اين حملات شرکت داشتند. اين تلويزيون گفته است که سربازان آمريکايی به يک ساختمان در روستای السکريه در پانصد و پنجاه کيلومتری شمال شرقی دمشق، پايتخت حمله کردند.

دولت آمريکا و وزرات دفاع اين کشور (پنتاگون) هنوز اين خبر را تاييد يا رد نکرده اند، اما يک سخنگوی ارتش آمريکا در عراق، گفته که اين گزارش ها در دست بررسی است.

سفير سوريه در بريتانيا سکوت دولت آمريکا را مشکوک خوانده است. او همچنين اقدام نيروهای آمريکايی در سوريه را عملی تخاصم جويانه عليه حاکميت ملی سوريه دانسته و آن را محکوم کرده است.

در همين رابطه، خبرگزاری آسوشيتدپرس به نقل از يک مقام نظامی آمريکايی که خواسته ناشناس بماند، گزارش داده که نيروهای ويژه ارتش آمريکا به شبکه ای از شورشيان مرتبط به گروه القاعده که به گفته آمريکا از خاک سوريه به عنوان پايگاهی برای عمليات در عراق استفاده می کنند، حمله کرده اند.

اما بنا بر گزارش منابع خبری سوری، در ساختمانی که به آن حمله شده، يک مرد با چهار پسرش و دو کارگر در حال کار بودند.

آمريکا بارها سوريه را متهم کرده است که به شورشيان اجازه ورود به عراق از طريق مرزهای خود را می دهد. سوريه اين ادعا را رد می کند.

جلال طالبانی، رئيس جمهور عراق ماه پيش در ديدار با جورج بوش، رئيس جمهور آمريکا گفت که سوريه و ايران -که از سوی آمريکا به دخالت در اوضاع عراق متهم اند- مشکلی برای عراق ايجاد نمی کنند.

سوريه پس از بيست و شش سال، در ماه ميلادی جاری سفيری به عراق فرستاد. وزارت امور خارجه سوريه به دنبال اين حملات، کاردار آمريکا و عراق را به اين وزارت خانه احضار کرده است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38847

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سوريه: ۸ کشته در "عمليات نظامی آمريکا"، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016