دوشنبه 8 مهر 1387

ايهود اولمرت: اسرائيل برای رسيدن به صلح بايد از بلندی‌‏های جولان عقب‌‏نشينی کند، ايلنا


تهران- خبرگزاری کار ايران
نخست‌‏وزير اسرائيل در مصاحبه‌‏ای گفت که اسرائيل در ازای صلح با سوريه و فلسطين بايد از سرزمين‌‏های که بعد از جنگ سال ۱۹۶۷ اشغال کرده عقب‌‏نشينی کند.

به گزارش"ايلنا" به نقل از رويتر، «ايهود اولمرت» در اين زمينه افزود که اسرائيل برای رسيدن به صلح با سوريه بايد از بلندی‌‏های جولان و برای رسيدن به صلح با فلسطينی‌‏ها بايد از کرانه‌‏باختری عقب‌‏نشينی کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی در ادامه گفت: «من چيزی را می‌‏گويم که هيچ يک از رهبران اسرائيل تاکنون نگفتند: ما بايد از مناطق زيادی از جمله شرق بيت‌‏المقدس و بلندی‌‏های جولان عقب‌‏نشينی کنيم.»
روزنامه‌‏های اسرائيل ضمن چاپ اين مصاحبه اولمرت به آن لقب «مصاحبه ماندگار» دادند.
به گفته مقامات غربی و فلسطينی اولمرت در طول مذاکرات با فلسطينی‌‏ها عقب‌‏نشينی اسرائيل از ۹۳ درصد از مناطق کرانه‌‏باختری را پيشنهاد داده بود.
نخست‌‏وزير اسرائيل از ادامه روند شهرک‌‏سازی‌‏ها در مناطق اشغالی به عنوان يکی ديگر از مهم‌‏ترين علل عدم توافق برای صلح با فلسطينی‌‏ها نام برد.
همچنين وی در مصاحبه‌‏ای ديگر افراطی‌‏گری در اسرائيل را تهديد مهم تلقی کرد و در مورد رابطه بين گسترش افراطی‌‏گرايی و توانايی دولت در تصميم‌‏گيری به مساله شهرک‌‏سازی اشاره کرد و گفت که تهديدهای مطرح شده توسط گروه‌‏های افراطی و تندرو مبنی بر ضربه زدن به دولت در صورت توقف شهرک‌‏سازی‌‏ها، باعث شده نتوانيم شهرک‌‏سازی‌‏ها را به عنوان قسمتی از تقويت روند صلح بين اسرائيل و فلسطين متوقف کنيم.
اولمرت که متهم به فساد مالی است بعد از تشکيل دولت جديد توسط «تزيپی ليونی»، رهبر جديد حزب کاديما از قدرت کناره‌‏گيری می‌‏کند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38495

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ايهود اولمرت: اسرائيل برای رسيدن به صلح بايد از بلندی‌‏های جولان عقب‌‏نشينی کند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016