جمعه 7 تیر 1387

راموس هورتا، رييس جمهور تيمور شرقی، به جای لوئيس آربور، کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل می‌شود، ايسنا

رييس‌جمهور تيمور قرار است به عنوان کميسرعالی حقوق بشر سازمان ملل مشغول به کار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشيتدپرس، براساس اظهارات و اطلاعات اعضای دولت تيمور، خوزه راموس هورتا، رييس جمهور تيمور و برنده جايزه صلح نوبل قرار است به عنوان کميسرعالی حقوق بشر سازمان ملل فعاليت شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يکی از اعضای دولت در تيمورشرقی اظهار داشت: راموس هورتا اين پيشنهاد را پذيرفته است که به عنوان کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و به جای کميسر کانادايی، اين پست را عهده‌دار شود.

اين تصميم قراراست طی روزهای آتی به طور رسمی اعلام شود.

لوئيس آربور، کميسر کانادايی سازمان ملل که در حال حاضر اين پست را برعهده دارد قرار است در پايان ماه ژوئن از اين سمت کناره‌گيری کند.

راموس هورتا در سال ۱۹۹۶ موفق به کسب جايزه صلح نوبل شد و در مه سال ۲۰۰۷ به عنوان رييس جمهور جديد تيمور شرقی سوگند ياد کرد.

در ماه فوريه وی در اثر يک سوء قصد به سختی مجروح شد.

تيمورشرقی به عنوان جزيره‌ای‌ کوچک از سال ۱۹۹۹ از اندونزی جدا شد. اين کشور يکی از مستعمره‌های سابق پرتغال بوده است. تيمورشرقی درمه سال ۲۰۰۲ که تا آن زمان تحت فرماندهی سازمان ملل بود، تقاضای استقلال کرد. درحال حاضر اين کشور دارای يک ميليون جمعيت می‌باشد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37431

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'راموس هورتا، رييس جمهور تيمور شرقی، به جای لوئيس آربور، کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل می‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016