شنبه 11 اسفند 1386

هشدار اسرائیل نسبت به وقوع 'هولوکاست' در غزه، بی بی سی

رهبران اسرائیل هشدار داده اند که در پی حملات موشکی پیکارجویان فلسطینی به شهر اشکلون، ممکن است دست به یک تهاجم گسترده نظامی در غزه بزنند.

ماتان ویلنای، معاون وزیر دفاع اسرائیل، گفت پیکارجویان فلسطینی ممکن است باعث ایجاد "یک هولوکاست بزرگ تر" در غزه تحت کنترل حماس بشوند.

اسرائیل می گوید این حملات به تلافی موشک پرانی حماس صورت می گیرد.

حملات هوایی اسرائیل طی دو روز اخیر 30 کشته بر جای گذاشته که شش کودک نیز در میان آنها بوده اند.

شب گذشته، پنجشنبه شب، جت های جنگنده اسرائیلی سه بار غزه را هدف حملات هوایی قرار دادند که در یکی از این حملات در منطقه جبالیه دست کم چهار نفر از جمله دو کودک مجروح شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

معاون وزیر دفاع اسرائیل به رادیو ارتش این کشور گفت: "هر چه حملات موشکی شدت گیرد و راکت ها برد بیشتری داشته باشند، فلسطینی ها خود را در معرض هولوکاست بزرگتری قرار می دهند زیرا ما برای دفاع از خود، تمام توانمان را به خرج می دهیم."

خبرنگاران می گویند که "هولوکاست" واژه ای است که اسرائیلی ها به ندرت از آن در مورد مسائل غیر مرتبط با قتل عام يهودیان توسط نازی ها در جریان جنگ جهانی دوم، استفاده می کنند.

در همین حال، رییس کمیته دفاع و امور خارجی پارلمان اسرائیل گفته است نیروهای اسرائیلی باید دولت حماس را در غزه سرنگون و مناطقی را که از آنها برای موشک پرانی استفاده می شود، تصرف کنند.

اسرائیل برای اولین بار سیستم های هشدار دهنده سریع را در اشکلون فعال کرده.

یکی از راکت هایی که فلسطینی ها پرتاب کردند، با اصابت به یک مجتمع آپارتمانی، از سقف آن گذشت و به سه طبقه پایین تر نیز رسید. در این حمله به کسی آسیب نرسید اما یک راکت دیگر در نزدیکی یک مدرسه فرود آمد و یک دختر 17 ساله را مجروح کرد.

اشکلون در جنوب اسرائیل و در فاصله 10 کیلومتری شمال نوار غزه واقع شده و جمعیت آن 120 هزار نفر است.

حماس از فلسطینی ها و اعراب خواسته است بعد از نماز جمعه، علیه حملات اسرائیل دست به اعتراض بزنند.

مقام های امنیتی اسرائیل گفته اند راکت های شلیک شده به اشلکون از نوعی است که در ایران ساخته می شود و برد آن حدود 22 کیلومتر است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36045

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هشدار اسرائیل نسبت به وقوع 'هولوکاست' در غزه، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016