دوشنبه 7 آبان 1386

یک زن به مقام ریاست جمهوری آرژانتین رسید، راديو فردا

بدنبال برگزاری انتخابات در آرژانتين، کريستينا فرناندز کرچنر، همسر رييس جمهوری فعلی به عنوان رييس جمهوری آينده اين کشور انتخاب شد.

قرار است که خانم فرناندز از ماه دسامبر دفتر کار خود را از نستور کرچنر، همسر خود تحويل بگيرد.

کريستينا فرناندز، وکيل و سناتوری است که در طول چهار سال گذشته در کنار همسرش به عنوان بانوی اول آرژانتين ايفای نقش کرده است.

وی در انتخاباتی که روز يکشنبه برگزار شد، با در اختيار داشتن ۴۲ درصد آرا، بر رقبای خود پيروز شد.

اين نخستين بار است که يک زن به شکلی دموکراتيک قدرت را در آرژانتين در دست می گيرد. پيش از اين در سال ۱۹۷۴ اویتا پرون، همسر سوم خوان پرون، رييس جمهوری وقت آرژانتين به مدت حدود دو سال پس از مرگ همسرش در مقام رييس جمهوری فعاليت کرده بود.

خانم فرناندز که ۵۴ سال دارد، از حزب چپ ميانه آرژانتين است و گفته است که پس از پيروزی نيز به سياست های چپ ميانه ادامه خواهد داد.

به گفته تحليلگران سياسی آنچه که در انتخاب رييس جمهوری جديد حائز اهميت است اين است که هنوز مشخص نيست وی قصد دارد چه تغييراتی را در اين کشور ايجاد کند.

به گفته ناظران سياسی، در صورتی که کريستينا فرناندز تلاش کند که مشکلات موجود در زمان رياست جمهوری همسرش ازجمله مسئله تورم، بحران انرژی و کم کردن بودجه های اضافی را حل و فصل کند می توان گفت که وی به موفقيت بزرگی دست يافته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اما برخی از تحليلگران نزديک به او هشدار می دهند که رييس جمهوری منتخب آرژانتين، علاقه ای به دنبال کردن سياست های همسرش ندارد.

انتخابات رياست جمهوری آرژانتين روز يکشنبه، ۲۴ اکتبر، با حضور ۱۴ نامزد برگزار شد. از جمعيت حدود ۴۰ ميليون نفری آرژانتين، نزديک به ۲۷ ميليون نفر واجد شرايط رای بودند. حدود ۸۰ ناظر بين المللی برای نظارت بر روند برگزاری اين انتخابات به آرژانتين رفته اند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34704

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'یک زن به مقام ریاست جمهوری آرژانتین رسید، راديو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016