چهارشنبه 2 آبان 1386

آلمان: قیام رهبر سوسیال ‌دموکرات‌ها، صدای آلمان

در آستانه‌ی کنگره‌ی حزب سوسیال دموکرات آلمان، کورت بک، رهبرحزب، در مصاحبه‌های مطبوعاتی به صدراعظم آلمان و حزب دموکرات مسیحی حمله می‌کند و خواست سندیکای لوکومیتورانان مبنی بر اضافه حقوق را نابجا می‌داند.

حزب سوسیال دموکرات با احزاب مسیحی دولت ائتلافی را تشکیل داده و صاحب ۹ کرسی وزارت است. کورت بک، رهبر حزب، چندی پیش با یک پیشنهاد غیرمترقبه نه تنها احزاب مسیحی بلکه وزیر کار دولت را که از چهره‌های برجسته‌ی حزب خود اوست غافللگیر کرد. وی خواستار آن شد که مدت زمان پرداخت حقوق بیکاری برای افراد سالخورده افزایش یابد و در رهبری حزب با عزمی راسخ خواست خود را به کرسی نشاند.

او اکنون یک گام پیشتر رفته و به شدت به حزب دموکرات مسیحی و رهبر آن انگلا مرکل اعتراض کرده است. بک معتقد است که صدراعظم و حزب او موفقیت‌های وزیران سوسیال دموکرات را نیزبه حساب خود می‌گذارند. او همچنین دموکرات مسیحی‌ها را به "خبرچینی" متهم کرده است. به گفته‌ی وی، اسرار هیئت دولت توسط وزیران دموکرات مسیحی در اسرع وقت به بیرون درز می‌کنند و "این با سنت‌های پسندیده‌ای که باید در یک ائتلاف وجود داشته باشند، مغایر است".

بک همچنین تهدید کرد: «کسانی که حاضر نیستند مراعات یکدیگر را بکنند، اشتباهی مرتکب می‌شوند که به کارآیی دولت ائتلافی لطمه می‌زند».

حزب سوسیال دموکرات خود را چپ می‌داند و از آغاز جنبش کارگری در کنار سندیکاها بوده است. در یک هفته‌ی گذشته کورت بک، رهبر این حزب در مورد اعتصاب سندیکای لوکوموتیورانان اظهاراتی کرده که فعالان سندیکایی را خوش نیامده است. به نظر وی، خواست سندیکای لوکوموتیورانان برای یک تعرفه‌ی جدا از آنچه که راه‌آهن با سندیکاهای دیگر منعقد کرده، برای "صلح" در محل کار مضر است. بک معتقد است که "اقدامات انشعابی"، رفتاری خودخواهانه است و در نهایت باعث بروز مشکلاتی می‌شود. او می‌گوید: «اگر این گونه رفتار جا بیفتد، در نهایت کار به اغتشاش می‌انجامد.»


اعتصاب ۳۰ساعته‌ی لوکوموتیورانان

با وجود هشدار و تهدیدهای رهبر حزب سوسیال دموکرات، سندیکای لوکوموتیورانان ازاعضای خود خواسته است، از ساعت ۲ صبح روز پنجشنبه (۲۵ اکتبر) تا ساعت ۸ صبح روز جمعه اعتصاب کنند. این حرکت اعتراضی باعث خواهد شد که بسیاری از قطارهای شهری (S-Bahn) و منظقه‌ای (Regional) از کار بیفتد و باعث بروز هرج و مرج در حمل و نقل مسافران شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شرکت راه‌آهن از سندیکای لوکوموتیورانان تقاضا کرد که به پای میز مذاکره بازگردد و تا اعلام رای دادگاه کار از اعتصاب چشم‌پوشی کند. این دادگاه روز دوم نوامبر رسیدگی به شکایت شرکت راه آهن و سندیکا را آغاز خواهد کرد. بر اساس رای یک دادگاه بدوی فقط لوکوموتیورانانی که حمل و نقل مسافران شهری را به عهده دارند مجاز به اعتصاب هستند و کسانی که در حمل کالا و یا مسافران راه دور کار می‌کنند، حق اعتصاب ندارند.

کشمکش‌ها زمانی آغاز شد که شرکت راه‌آهن تقاضای ۳۱ درصد اضافه حقوق سندیکای لوکوموتیورانان را رد کرد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34611

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آلمان: قیام رهبر سوسیال ‌دموکرات‌ها، صدای آلمان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016