چهارشنبه 18 مهر 1386

محمود عباس: اسراييل بايد از تمام اراضی اشغال شده در سال ۱۹۶۷ عقب نشينی کند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يی

محمود عباس امروز (چهارشنبه) درخواست‌های بسيار مهمی را برای مرزهای کشور آينده‌ی فلسطين مطرح کرد و عقب‌نشينی کامل اسراييل از تمامی اراضی اشغال شده در سال ۱۹۶۷ را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشيتدپرس، اظهارات محمود عباس رييس تشکيلات خود گردان فلسطين، در حالی بيان شد که تيم‌های مذاکره‌ کننده فلسطين و اسراييل در تلاش برای دستيابی به يک ديدگاه مشترک برای توافق‌نامه‌ی صلح آتی در کنفرانس بين‌المللی صلح خاورميانه هستند که قرار است ماه آينده در واشنگتن برگزار شود.

در حالی که اسراييل به دنبال به دست آوردن کنترل بخش‌هايی از کرانه باختری و شرق بيت‌المقدس است، اظهارات عباس به نظر می‌رسد مرحله‌ای را از مذاکرات جدی و سخت تعيين می‌کند که انتظار می‌رود اقداماتی نظير تبادل زمين و کنترل مشترک بر مکانهای مقدس را پيچيده سازد.

عباس در گفت‌وگوی تلويزيونی اظهار داشت: فلسطينيان تشکيل يک کشور در ابعاد ۶۲۰۵ کيلومتر مربع از کرانه‌ی باختری و نوار غزه را خواهانند.

اين برای اولين بار است که رقم دقيقی از ابعاد زمين از سوی عباس ارائه می‌شود. عباس به شبکه‌ی فلسطين تی‌وی گفت: ما ۶۲۰۵ کيلومتر مربع در کرانه‌ی باختری و نوار غزه داريم و تمامی آنرا می‌خواهيم.

بر اساس اسناد مذاکره شده ميان فلسطينی‌ها که به دست خبرگزاری آسوشيتدپرس رسيده است، درخواست‌های فلسطين شامل تمامی نوار غزه، کرانه باختری، شرق بيت‌المقدس و مناطق کوچکی در نزديکی ديوار حائل است.

عباس گفت که اظهاراتش با توجه به قطعنامه‌های سازمان ملل عنوان شده و افزود: ديدگاه ما برای تشکيل يک کشور فلسطينی مستقل با حاکميت کامل آب و منابع است.

ميری ايسين سخنگوی دولت اسراييل نيز با خودداری از اظهار نظر در اين باره گفت که نمی‌خواهد درباره‌ی مذاکرات پيش داوری کند اما به نظر می‌رسد درخواست فلسطينی‌ها فراتر از آن چيزی است که اسراييل تمايل به ارايه‌ی آن داشته باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عباس گفت: بيانيه‌ی مشترک کنفرانس بين‌المللی صلح بايد تمامی مسائل و موانع پيش رو برای يک توافق‌نامه‌ی صلح نهايی را حل و فصل کند.

وی افزود: کنفرانس بين‌المللی بايد شامل شش مساله‌ی اصلی باشد که شامل بيت‌المقدس، آوارگان فلسطينی، مرزهای فلسطين، شهرک‌های يهودی‌نشين، آب و امنيت باشد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34474

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمود عباس: اسراييل بايد از تمام اراضی اشغال شده در سال ۱۹۶۷ عقب نشينی کند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016