چهارشنبه 25 بهمن 1385

ولاديمير پوتين به فهرست ديکتاتورهای جهان پيوست، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

ايلنا، گروه بين‌‏الملل: رئيس‌‏جمهوری روسيه به فهرست ديکتاتورهای جهان وارد شد.
به گزارش «ايلنا»، مجله آمريکايی «پرادا» که هر ساله فهرستی از ديکتاتورهای جهان را معرفی می‌‏کند، در گزارش سال ۲۰۰۷ ميلادی خود نام «ولاديمير پوتين» رئيس‌‏جمهوری روسيه را به عنوان يکی از ديکتاتورهای جهان و در رتبه شماره ۲۰ اين فهرست گنجانده است.
در گزارش اين مجله آمده است که طبق گزارش مقامات وزارت خارجه آمريکا، روسيه ۱۷ مورد از موارد حقوق بشر را در سال ۲۰۰۷ ميلادی نقض کرده است و زندانيان روسيه در شرايط نابسامانی قرار دارند. طبق آمارهای اعلام شده، بيش از دو هزار زندانی طی سال ۲۰۰۴ ميلادی در زندان‌‏های روسيه جان سپرده‌‏اند.
بنابراين گزارش، اگر چه دوران رياست‌‏جمهوری پوتين در سال ۲۰۰۸ ميلادی پايان می‌‏يابد، هم‌‏اکنون بسياری از شاخه‌‏های اجرايی اين کشور تحت نفوذ پوتين است و تقريباً تمام افراد در سمت‌‏های کليدی و اصلی دولت روسيه، توسط پوتين به کار گمارده می‌‏شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين گزارش، از «عمر حسن البشير» رئيس‌‏جمهور حکومت سودان به عنوان نخستين ديکتاتور جهان نام برده شده است و «کيم جونگ ايل» رهبر کره‌‏شمالی نيز بلافاصله پس از البشير قرار گرفته است. «هو جين تائو» رئيس‌‏جمهوری چين، ملک «عبدالله بن‌‏عبدالعزيز آل‏سعود» پادشاه عربستان‌‏سعودی، «بشار اسد» رئيس‌‏جمهوری سوريه، «پرويز مشرف» رئيس‌‏جمهور پاکستان و «معمر القذافی» رهبر حکومت ليبی از ديگر رهبرانی در جهان هستند که نامشان در اين فهرست جای گرفته است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32754

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ولاديمير پوتين به فهرست ديکتاتورهای جهان پيوست، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016