سه شنبه 6 تیر 1385

روسيه خبر قتل ۴ گروگان روسی در عراق را تاييد کرد، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

ايلنا, گروه بين‌‏الملل: وزارت خارجه روسيه کشته‌‏شدن چهار ديپلمات روسی گروگان گرفته شده در بغداد به دست اعضای القاعده را تاييدکرد.
خبرگزاری رسمی اسپانيا(EFE) گزارش داد که وزارت خارجه روسيه با انتشار بيانيه‌‏ای ضمن تاييد خبر مرگ چهار ديپلمات روسی گروگان گرفته شده در اوايل ماه جاری ميلادی در بغداد به دست گروهی وابسته به شبکه تروريستی القاعده، اعلام کرد: «ما با غم و اندوه فراوان اعلام می‌‏کنيم که ديپلمات‌‏های سفارت روسيه در عراق که در بغداد به گروگان گرفته شده بودند و به‌‏رغم تلاش‌‏های بسيار برای آزادی، آنها کشته‌‏شده‌‏اند.»
بنابراين گزارش, يک گروه گروگان‌‏گير متعلق به شاخه القاعده در عراق اعلام‌‏کرد که ديپلمات‌‏های روسی را کشته است. اين گروگانان تنها ۲۰۰ متری سفارت روسيه در بغداد به گروگان گرفته شدند. گروگان‌‏گيران تهديدکردند که اگر مسکو نيروهای خود را از چچن بيرون نياورد و زندانيان مسلمان را آزاد نکند، گروگانان را می‌‏کشند. ۲۱ ماه ژوئن، اين گروه با انتشار نوار ويديويی برای اجرای درخواست‌‏های خود مهلت تعيين کردند.

***

کوفی عنان:
حکومت عراق برای دستگيری و مجازات قاتلان کارمندان سفارت روسيه تلاش کند

«کوفی عنان» دبيرکل سازمان‌‏ملل‌‏متحد از حکومت عراق خواست تا تمام تدابير لازم برای دستگيری و مجازات قاتلان کارمندان سفارت روسيه در عراق را به‌‏کار بندد.
در اعلاميه‌‏ای که روز دوشنبه توسط دفتر مطبوعاتی سازمان‌‏ملل‌‏متحد منتشر شد، عنان قاطعانه اين جنايت هولناک که هيچ توجيهی ندارد را محکوم کرد و به بازماندگان اتباع روسی به قتل رسيده، دولت و ملت روسيه تسليت گفت. وی همچنين دوباره خواستار آزادی بدون شرط و سريع تمام گروگان‌‏ها در عراق شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30757

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'روسيه خبر قتل ۴ گروگان روسی در عراق را تاييد کرد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016