دوشنبه 9 بهمن 1385

برای اولين بار يک مسلمان به عنوان وزير کابينه‌ اسرائيل منصوب شد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يی

اسرائيل برای اولين بار يک عرب اسراييلی را که از سوی حزب کارگر برای احراز پستی در کابينه معرفی شده بود در دولت منصوب کرد؛ اقدامی که بنا به گفته‌ی اين وزير به شهروندان عرب کمک می‌کند تا به يهوديان نزديک‌تر شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری رويتر، "غالب مجادله" اولين وزير مسلمان کابينه‌ی اسراييل پس از تاييد انتصابش به عنوان وزير بدون پست (وزير مشاور) در کابينه‌ی اسراييل اعلام کرد: اولين گام برداشته شده و اين اقدام به اعراب اسراييلی حس وابسته بودن را می‌دهد.

اعراب ۲۰ درصد از جمعيت اسراييل را تشکيل می‌دهند و از مدت‌ها پيش به دليل آنکه با آنها به عنوان شهروندان درجه دو رفتار می‌شده، انتقاداتی داشته‌اند.

مقامات اسراييلی هر گونه سياست اعمال تبعيض عليه شهروندان عرب اسراييلی را رد کرده و مدعی شده‌اند، آنها آزادی سياسی بيشتری در سرزمين‌های اشغالی نسبت به هر جايی ديگر در جهان اسلام دارند و نماينده‌ی قوی در پارلمان دارند.

پس از آنکه يکی از اعضای حزب کارگر از کابينه‌ی اسراييل در اعتراض به پيوستن حزب ئيزراييل بيتنو خارج شد، حزب کارگر "مجادله" را معرفی کرد.

امير پرتز وزير جنگ اسراييل و رهبر حزب کارگر در نشست کابينه‌ گفت: من اين اقدام را گامی مهم و تاريخی در جهت پيشبرد صلح در منطقه می‌دانم.

روزنامه‌ی يديعوت آحارونوت نيز نوشت: آويگدور ليبرمن وزير امور استراتژيک از حزب ئيزراييل بيتنو تنها وزير کابينه بود که عليه انتصاب اين وزير مسلمان رای داد.

منابع سياسی اسراييل اعلام کردند، انتصاب مجادله می‌تواند گامی آغازين در ترميم احتمالی کابينه اسراييل ظرف روزهای آينده باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين منابع افزودند: اين ترميم ايهود المرت، نخست وزير اسراييل را قادر می‌سازد تا پست‌های مختلفی را به شرکای ائتلافی‌اش در ازای حمايت آنها از تلاش شيمون پرز، معاون نخست‌وزير اسراييل برای احراز پست رياست جمهوری اسراييل پيشنهاد کند.

پرز اعلام کرده وی در نظر دارد جانشين موشه کاتساف، رييس اسرائيل شود که به تجاوز به عنف و آزارهای جنسی عليه ديگر کارمندان زن اداره‌اش متهم می‌باشد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32650

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برای اولين بار يک مسلمان به عنوان وزير کابينه‌ اسرائيل منصوب شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016