یکشنبه 1 بهمن 1385

به رغم اخبار ضد و نقيض؛ عباس و مشعل در دمشق ديدار می‌کنند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يی


به رغم گزارش‌های ضد و نقيض درباره‌ی ديدار عباس و مشعل، صائب عريقات اعلام کرد که محمود عباس و خالد مشعل امشب (يکشنبه) با يکديگر ديدار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری رويتر، صائب عريقات مذاکره کننده ارشد فلسطينيان، گفت: محمود عباس رييس تشکيلات خودگردان فلسطين و خالد مشعل رييس دفتر سياسی حماس، امشب در دمشق با يکديگر ديدار خواهند کرد.

اين در حالی است که پيش از اين يک مقام ارشد حماس اعلام کرده بود، نشستی که قرار بود ميان رييس تشکيلات خودگردان فلسطين و رهبر سياسی حماس در دمشق برگزار شود، انجام نخواهد گرفت.

موسی ابومرزوق، معاون رهبر حماس گفته بود: امروز امکان برگزاری اين نشست وجود ندارد.

مرزوق اضافه کرد: حماس انعطاف پذيری زيادی برای حل مناقشه ميان دو گروه فتح محمود عباس و حماس از خود نشان داده است اما عوامل خارجی باعث اين بحران اخير شده‌اند.

عزت الرشق، يکی از اعضای حزب مرکزی حماس روز شنبه اعلام کرده بود که مذاکرات مقدماتی بيشتری برای حل اختلافات درباره‌ی تشکيل دولت متحد ملی قبل از ديدار محمود عباس و خالد مشعل بايد صورت گيرد.

ابومرزوق هم‌چنين در گفت‌وگو با شبکه الجزيره عوامل خارجی از جمله اسراييل و آمريکا را در عدم برگزاری نشست بين مشعل و عباس و هم چنين عدم ايجاد توافق بين طرفين در تشکيل دولت متحد ملی موثر دانست.

وی با تاکيد بر اينکه هر گونه نشستی بايد با نتيجه همراه باشد، عنوان داشت: تا زمانی که اختلاف نظر بين جنبش فتح و حماس بر سر تشکيل دولت متحد ملی وجود دارد، اين ديدارها بی‌نتيجه است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پايان تاکيد کرد: محمود عباس به دليل پافشاری بر طرح سياسی خود درخصوص تشکيل دولت متحد ملی عامل اصلی عدم برگزاری اين نشست است.

اميد‌هايی وجود دارد که اولين ديدار ميان عباس و مشعل از ژوييه ۲۰۰۵ بن بست سياسی يک ساله ميان شبه نظاميان حماس و جنبش فتح را پايان دهد.

عباس قبل از ورود به دمشق گفته بود که مذاکرات با خالد مشعل آخرين اقدام برای پايان دادن به اين مناقشات است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32613

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'به رغم اخبار ضد و نقيض؛ عباس و مشعل در دمشق ديدار می‌کنند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016