یکشنبه 1 بهمن 1385

سولانا: زمان تغيير روش‌ها در مساله‌ی فلسطين فرارسيده است، ايرنا

امان، ايرنا ‪۸۵/۱۱/۰۱‬

"خاوير سولانا" مسوول سياست خارجی اتحاديه اروپا گفت: زمان تغيير روش‌ها و راه‌هايی که تا کنون در حل مساله‌ی فلسطين اسراييل بکار گرفته می‌شد، فرا رسيده است.


وی عصر يکشنبه در جمع خبرنگاران در امان پايتخت اردن افزود: بايد راه‌ها و روش‌ها را به سوی حل درگيری ميان فلسطينيان و اسراييل سوق داد.

مسوول سياست خارجی اتحاديه اروپا اضافه کرد: هدف از سفرم تلاش برای هماهنگی با دوستانمان در جهان عرب و نيز حکومت خودگردان فلسطين و جنبش مقاومت اسلامی "حماس" برای فعال کردن فرايند سياسی در سريع‌ترين زمان ممکن است.

وی گفت: اتحاديه اروپا در پی حل سياسی مساله‌ی فلسطين با کمک مردم اين سرزمين و کشورهای منطقه است.

سولانا تاکيد کرد: گفت وگوهای خود را با طرف‌های مختلف از جمله آمريکا و کشورهای منطقه‌ی خاورميانه برای حل بحران فلسطين مفيد بوده است.

وی اضافه کرد: در اين ارتباط پنجشنبه آينده با "کاندوليزا رايس" وزير امور خارجه‌ی آمريکا ديدار و گفت وگو می‌کنم.

مسوول سياست خارجی اتحاديه اروپا در پاسخ به پرسشی درباره ی سخت‌گيری‌های اسراييل در رويارويی با مردم فلسطين گفت: ما بايد از روش‌های پيشين اداره بحران خارج شويم و راه‌های ديگر را برگزينيم و بايد کارهايی انجام داد که زندگی مردم فلسطين رو به بهبودی برورد و آرامش به آنجا برگردد.

وی گفت: فلسطينی‌ها دولت موقت نمی‌خواهند بلکه در پی راه حل دايم هستند و می‌توان در اين خصوص بين ديدگاه‌های مختلف در منطقه هماهنگی ايجاد کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سولانا درباره ی ديدار احتمالی "محمود عباس" رييس حکومت خودگردان فلسطين با "خالد مشعل" رييس بخش سياسی حماس در دمشق گفت: اين ديدار خوب است به شرطی که به بهبود وضعيت داخلی فلسطين کمک کند.

سولانا که شنبه شب وارد اردن شد، پيش از اين با مقام‌های مصری و اسراييلی درباره ی لزوم هماهنگی با هدف تشکيل کميته چهارجانبه برای حل بحران فلسطين ديدار و گفت وگو کرده بود.

قرار است نشست اين کميته ماه آينده‌ی ميلادی در نيويورک برگزار شود.

سولانا يکشنبه شب پس از ترک اردن بار ديگر به اسراييل سفر کرد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32612

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سولانا: زمان تغيير روش‌ها در مساله‌ی فلسطين فرارسيده است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016