پنجشنبه 28 اردیبهشت 1385

بازداشت گستزده اعضا و رهبران اخوان المسلمين در مصر، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۲/۲۸‬

نيروهاي امنيتي و پليس مصر امروز ده‌ها تن از تظاهركنندگان مصري را كه گروه زيادي از رهبران و اعضاي جماعت اخوان المسلمين در بين آنها بودند بازداشت كردند.

به گزارش روز پنجشنبه شبكه تلويزيوني الجزيره قطر،اين افراد در جريان تظاهراتي كه براي حمايت از قضات اصلاحطلب برگزار شده بود بازداشت شدند.

"محمد موسي" عضو دفترارشاد اخوان و رهبر سابق فراكسيون پارلماني اين جماعت و "عصام العريان" يكي از رهبران اخوان و سخنگوي آن در بين دستگير شدگان بودند.

اعضاي سازمان‌هاي جامعه مدني و سازمان‌هاي مدافع حقوق بشر و حتي برخي نمايندگان حزب حاكم مصر نيز در اين تظاهرات شركت داشتند.

دو نفر از مشاوران قضايي به نام‌هاي "محمود مكي" و "هشام البسطاويسي" به اتهام توهين به برخي از قضات به دادگاه انضباطي ارجاع داده شده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين دو مشاور در گفت وگو با مطبوعات خواستار تحقيق پيرامون شكايت‌هاي مكرر ازتقلب درانتخابات قانونگذاري مصر در پاييز گذشته شدند وتاكيدنمودند قضاتي كه در اين‌باره كوتاهي كرده‌اند بايد مجازات شوند.

گروه زيادي از قضات مصري از ‪ ۴‬هفته پيش كه‌اين دو مشاور به دادگاه انضباطي سپرده شدند ضمن تحصن و تظاهراتي ،اعلام كردند همبستگي خود با اين دو مشاور را ادامه مي‌دهند.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30017

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازداشت گستزده اعضا و رهبران اخوان المسلمين در مصر، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016