دوشنبه 1 اسفند 1384

کاندوليزا رايس: "پيام ما به مصر اين است كه بايد به شيوه‌اي دموكراتيك عمل كند"، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي


رايس در راستاي سفر دوره‌يي‌اش به خاورميانه‌ امروز (دوشنبه) واشنگتن را به مقصد قاهره ترك مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از پايگاه اينترنتي المحيط، كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه‌ي آمريكا كه هدف از سفرهاي خود را اشاعه‌ي دموكراسي اعلام كرده قصد دارد در اولين سفر خود به كشورهاي خاورميانه عازم قاهره شود.

وي روز سه‌شنبه نشستي را با مقامات مصري و جمعي از نمايندگان جامعه‌ي مدني و مخالفان سياسي حسني مبارك، رييس جمهور اين كشور برگزار مي‌كند.

المحيط در ادامه‌ي خبر خود آورده است: رايس كه مصر را محلي براي انجام آزمايش‌هاي استراتژيكي‌اش در اشاعه‌ي دموكراسي قرار داده، پنج شنبه‌ي گذشته از اقدام مبارك مبني بر تاخير در برگزاري انتخابات محلي در اين كشور ابراز تاسف كرد.

وي در جمع خبرنگاران عرب اظهار داشت: پيام ما به مصر اين است كه بايد به شيوه‌ي دموكراتيك عمل كند و با توجه به پيشرفت نامحسوسي كه داشته شرايط كنوني براي ايجاد توافقنامه و معاملات آزاد مصر با واشنگتن فراهم نيست.

شان مك كورمك، سخنگوي وزارت امور خارجه‌ي آمريكا نيز تاكيد كرد: مذاكرات رايس با كشورهاي منطقه بر محور درخواست كميته‌ي چهار جانبه متشكل از آمريكا، سازمان ملل متحد، روسيه و اتحاديه‌ي اروپا از حماس مبني بر كنترل خشونت‌ها و به رسميت شناختن اسراييل استوار است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رايس هم‌چنين براي انجام مذاكرات دوجانبه با مقامات عربستاني عازم رياض خواهد شد.

وي در ابوظبي نيز با مسوولان شوراي همكاري خليج فارس ديدار خواهد كرد و بر اساس آنچه كه قبلا اعلام كرده موضوع برنامه‌ي هسته‌يي ايران محور مذاكرات وي با مقامات شوراي همكاري خليج فارس خواهد بود.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28927

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کاندوليزا رايس: "پيام ما به مصر اين است كه بايد به شيوه‌اي دموكراتيك عمل كند"، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016