شنبه 13 اسفند 1384

پيوستن پرو به چپگرايان آمريکاي‌‏لاتين، اويانتا هومالا: من جزئي از جريان جديد آمريكاي‌‏لاتين هستم، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران


ايلنا, گروه بين‏الملل: نامزد ناسيوناليست انتخابات رياست‌‏جمهوري پرو تأكيدكرد كه وي بخشي از جريان سياسي جديدي است كه آمريكاي‌‏لاتين شاهد آن است و حتي برخي از رهبران منطقه نيز از طرح وي حمايت مي‌‏كنند.
آسوشيتدپرس گزارش داد: «اويانتا هومالا از مقامات نظامي سابق ارتش پرو كه درصدد ملي كردن هيدرو‌‏كربن‌‏ها و خدمات آن در پرو است، با «نستور كرچنر» رئيس‌‏جمهوري آرژانتين و «لوئيس ايناسيو لولا داسيلوا» رئيس‌‏جمهوري برزيل ديدار كرد. هومالا در مصاحبه‌‏اي مطبوعاتي به تحليل ديدارهاي خود با رهبران آمريكاي‌‏لاتين پرداخت و گفت كه اكنون آمريكاي‌‏لاتين‌‏جديد با رهبران جديد ديده مي‌‏شود و موضوعي وجود دارد، اين است كه مدل «نئوليبراليسم» يك مدل اقتصادي پيش پا افتاده در منطقه است.»
بنابراين گزارش، هومالا با تأكيد بر اينكه برزيل هم‌‏پيمان استراتژيك پرو است، در مورد گسترش روابط دو جانبه ابراز اميدواري كرد و تصريح‌‏كرد كه با دو رهبر برزيلي و آرژانتيني در مورد موضوعات احتمالي مورد همكاري و اتحاد پس از پيروزي خود در انتخابات، گفت‌‏وگو كرده است.
وي همچنين با تأكيد ‌‏بر اينكه پس از ديدار با «هوگو چاوس» رئيس‌‏جمهوري ونزوئلا و «اوو مورالس» رئيس‌‏جمهوري بوليوي با كرچنر و لولا نيز صحبت كرده است، افزود: «جنبش ملي‌‏گراي ما متعلق به اين خانواده بزرگ آمريكاي‌‏لاتين است.»
وي همچنين با اشاره به موضوعات مشترك بين كشورهاي آمريكاي‌‏لاتين از جمله فقر، تعليم و تربيت و بيكاري تأكيدكرد كه رهبران اين چهار كشور ناسيوناليسم، پرو را درك مي‌‏كنند.

هومالا كه در نظرسنجي‌‏هاي اخير در مكان دوم پس از «لوردس فلورس» نامزد راستگرا قرار دارد، توضيح داد كه درصدد برگزاري نشستي با «ميشله باچلت» رئيس‌‏جمهوري جديد شيلي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي باچلت را به عنوان بخشي از نيروهاي ترقي‌‏گراي آمريكاي‌‏لاتين توصيف كرد و گفت: «باچلت به اين رهبران جديد آمريكاي‌‏لاتين تعلق دارد زيرا موفق به شكست راست‌‏گرايي سنتي در اين كشور شده است.»
هومالا همچنين بر عدم امضاي توافق تجارت آزاد پرو با كشورهايي خارج از آمريكاي‌‏جنوبي تأكيد كرد. وي افزود: «ملت‌‏هاي آمريكاي‌‏جنوبي نه تنها بايد در اقتصاد متحد شوند، بلكه در زمينه سياست و اجتماع نيز بايد متحد باشند.»

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29157

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پيوستن پرو به چپگرايان آمريکاي‌‏لاتين، اويانتا هومالا: من جزئي از جريان جديد آمريكاي‌‏لاتين هستم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016