دوشنبه 1 اسفند 1384

در يك نوار صوتي؛ بن لادن وعده داد كه زنده دستگير نشود! ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي


اسامه بن لادن طي نوار صوتي منتسب به وي كه در يك پايگاه اينترنتي مربوط به شبه نظاميان منتشر شد، ضمن وعده در خصوص اين كه هيچ گاه زنده دستگير نخواهد شد، اعلام كرد كه آمريكا به همان شيوه‌هاي وحشيانه و سبعانه‌ي صدام متوسل شده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، اين نوار صوتي ظاهرا نسخه‌ي تكميلي نواري است كه در تاريخ 19 ژانويه از طريق شبكه‌ي الجزيره پخش شد و طي آن اسامه بن لادن، رهبر شبكه‌ي تروريستي القاعده، به مقامات آمريكايي پيشنهاد آتش‌بس بلند مدت داده بود؛ مضاف بر اين كه تصريح كرده بود كه شبكه‌ي القاعده به زودي حملات جديدي را در خاك آمريكا به انجام خواهد رساند.

بن لادن در نوار صوتي 11 دقيقه و 26 ثانيه‌اي كه امروز (دوشنبه) در يك پايگاه اينترنتي متعلق به شبه نظاميان منتشر شد، گفت: قسم خورده‌ام كه تنها آزاد و رها زندگي كنم، حتي اگر طعم مرگ را تلخ بيابم، نمي‌خواهم فريب خورده و تحقير شده بميرم.

بن لادن افزود: جهاد به خاطر خدا به رغم تمامي وحشيگري‌ها هم‌چنان پيش مي‌رود و اقدامات سركوب‌گرانه‌اي كه توسط ارتش آمريكا و مامورانش انجام شد، به قدري است كه ديگر تفاوت قابل ذكري ميان اين جنايات با جنايات صدام وجود ندارد.

رهبر القاعده كه با چنين لحني درباره‌ي صدام اظهارنظر مي‌كرد؛ ظاهرا قصد داشت ادعاهاي دولت آمريكا را مبني بر اين كه وي با ديكتاتور سابق عراق ارتباط داشته رد كند.

بن لادن هم‌چنين با به چالش كشيدن اظهارات دولت آمريكا بيان داشت: جنگ بر ضد آمريكا و متحدانش آن گونه كه بوش ادعا مي‌كند، تنها به عراق منحصر نمي‌شود؛ بلكه اين كشور به كانون جذب و به خدمت گرفتن نيروهاي كارآمد تبديل شده است. به لطف خداوند مجاهدان توانسته‌اند هرازگاهي به شيوه‌ها و تدابير امنيتي كه توسط كشورهاي سركوب‌گر هم پيمان آمريكا اتخاذ شده، نفوذ يابند و آنچه شما در جريان بمب‌گذاري‌ها در كشورهاي مهم اروپايي ديديد، گواهي بر اين مدعاست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اسامه بن لادن در اين نوار صوتي كه نسخه‌ي تكميل شده‌ي نوار ويدئويي بود كه در ماه ژانويه پس از حمله‌ي جنگنده‌هاي آمريكايي به روستايي در مرز پاكستان و افعانستان منتشر شد، هم‌چنين بيانيه‌ي ناو هواپيمابر در آوريل 2003 را كه طي آن بوش گفته بود "عمده‌ترين نبردها در عراق پايان پذيرفت" مورد استهزا قرار داد و افزود: آمار و ارقام پنتاگون، علاوه بر خسارات هنگفت به تجهيزات جنگي، از افزايش شمار كشته‌شدگان و مجروحان (در ميان نظاميان آمريكايي) حكايت دارد. بگذريم از اين كه سربازان دچار مشكلات روحي رواني و افزايش شمار خودكشي شده‌اند.

رهبر القاعده خطاب به مردم آمريكا گفت: اگر اوضاع سربازان آمريكايي برايتان اهميت دارد، مي‌توانيد از اين جهنم نجات پيدا كنيد، راه حل آن دست شماست.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28914

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در يك نوار صوتي؛ بن لادن وعده داد كه زنده دستگير نشود! ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016