جمعه 21 بهمن 1384

افشاء طرح تروريستى نافرجام القاعده در آمريكا، صداي آلمان

بوش: براى غلبه بر دشمنانمان به همكارى بى‌سابقه‌ى بين‌المللى نياز داريم


رييس جمهورى آمريكا روز گذشته براى نخستين بار از جزئيات طرح‌ تروريستى نافرجام شبكه القاعده كه قرار بود در سال ۲۰۰۲ در شهر لوس‌آنجلس انجام شود، پرده برداشت. وى در همين رابطه همكارى‌هاى بين‌المللى را كه موجب خنثى شدن اين طرح شد، ستود.

مأموران امنيتى آمريكا در سال گذشته از تلاش‌‌هاى موفقيت‌آميز خود در جهت جلوگيرى از اجراى يك طرح تروريستى خبر دادند. به گفته‌ى آنان قرار بود در اين عمليات، بلند‌ترين ساختمان واقع در غرب مى‌سى‌سى‌پى مورد هدف واقع شود. جرج دبليو بوش، رييس جمهورى آمريكا در اين رابطه گفت‌: در اكتبر سال ۲۰۰۱ ميلادى شيخ خالد محمد، مغز متفكر حملات تروريستى يازدهم سپتامبر طرح ديگرى را در دستور كار داشت كه قرار بود طبق آن، عده‌اى تروريست هواپيمايى را ربوده و با بهره‌گيرى از مواد انفجارى جاسازى شده در كفش‌، درب كابين خلبان را بازكنند. پس از آن قرار بود كه هواپيما بسوى ”برج ‌آزادى“ شهر لوس‌آنجلس هدايت و به آن كوبيده شود.

بوش افزود‌، القاعده مى‌خواست در اجراى اين طرح بجاى عرب‌ها از هواداران خود در آسياى جنوب شرقى و از اعضاى سازمان ”جماعت اسلاميه“ استفاده كند، علت هم آن است كه اين افراد نسبت به عرب‌ها كمتر شك ‌برانگيزند. فردى بنام ”همبلى“ كه رهبر شاخه آسياى جنوب شرقى القاعده است، موجبات ديدارى در اين خصوص را با بن‌لادن، رهبر شبكه القاعده پديد آورد. با كشف اين طرح، همبلى در سال ۲۰۰۳ در تايلند و شيخ محمد در پاكستان دستگير شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بوش ضمن تقدير از هميارى بين‌المللى در عقيم گذاشتن اين طرح و نجات جان بسيارى از شهروندان بى‌‌گناه آمريكا گفت: همانطوريكه از اين عمليات نافرجام پيداست، ما در مبارزه‌مان با تروريسم، با دشمنى مصمم و آشتى‌ناپذير روبرو هستيم، دشمنى كه عرصه عملش محدود به يك كشور نمى‌شود. به همين دليل است كه براى حفظ جان مردم در مقابل اين دشمن،‌ به همكارى بى‌سابقه‌‌اى ميان بسيارى از كشورها نياز داريم. از طريق همين تشريك مساعى بسيارى از كشورها بود كه توانستيم اين حمله را ناكام بگذاريم.

برج آزادى لوس‌آنجلس با ارتفاع ۳۰۰ مترى خود بلندترين ساختمان ساحل غربى آمريكاست. دولت آمريكا در اكتبر سال گذشته براى نخستين بار از كشف و خنثى كردن اين توطئه و نيز ۱۰ طرح تروريستى ديگر خبر داد. شايان ذكر است كه در مشاجرات جارى مربوط به قانون ”ميهن پرستى“ آمريكا كه دست مأموران امنيتى كشور را در زير نظر قرار دادن شهروندان باز مى‌گذارد، بوش همواره موضعى دفاعى داشته و وجود اين قانون را در راستاى مبارزه با تروريسم ضرورى دانسته است. با وجود اين بوش از اينكه آيا قانون ”ميهن پرستى“ كمكى به كشف اين توطئه كرده است، سخنى نگفت.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28762

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'افشاء طرح تروريستى نافرجام القاعده در آمريكا، صداي آلمان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016