شنبه 23 مهر 1384

همه‌پرسي قانون اساسي عراق آغاز شد، فارس

خبرگزاري فارس: راي‌گيري همه‌پرسي قانون اساسي عراق از ساعت 7 صبح امروز (شنبه) به وقت محلي (4به وقت گرينويچ) در اين كشور آغاز شد و 5/15 ميليون واجد شرايط به پاي صندوق‌هاي راي مي‌روند.


به گزارش خبرگزاري فرانسه از بغداد، در مجموع شش هزار و 235 شعبه اخذ راي به مدت 10ساعت تا ساعت 17 به وقت محلي به روي راي دهندگان باز خواهد بود.
در قانون اساسي جديد عراق، ايجاد نظام فدرالي براي اين كشور پيش‌بيني شده است. شيعيان و كردهاي عراق از اين طرح حمايت مي‌كنند.
گروهي از اعراب اهل تسنن نيز كه ابتدا با قانون اساسي جديد مخالف بودند بعد از تغييراتي كه در آخرين لحظات در پيش نويس قانون اساسي داده شد و بر اساس آن امكان اصلاح قانون اساسي بعد از انتخابات ماه دسامبر مورد تائيد قرار گرفت، با آن موافقت كردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هر چند از بيم وقوع حملات و سوء قصدها تدابير شديد امنيتي در سراسر بغداد به اجرا در آمده است با اين حال خرابكاري‌هايي كه از شب گذشته در نقاط مختلف عراق رخ داده به قطع برق در بغداد و بصره انجاميده است.
دولت عراق روز گذشته اعلام كرد، در آستانه برگزاري همه‌پرسي قانون اساسي همچون انتخابات 30 ژانويه، تدابير امنيتي شديدي در اين كشور اتخاذ شده است.
"بيان باقر صولاغ" وزير كشور عراق اعلام كرد، در آستانه برگزاري همه‌پرسي قانون اساسي، مرزهاي اين كشور بسته شده و ساعات منع آمدوشد افزايش يافته و غيرنظاميان و نيز نيروهاي ويژه گارد امنيتي و شبه‌نظاميان از حمل سلاح منع شده‌اند.
صولاغ افزود، مرزهاي عراق بسته شده و بسته شدن مرزها تا ساعت 18:00 روز يكشنبه ادامه خواهد داشت و حتي ورود هرگونه كالا به داخل عراق به جز مواد غذايي، آب و مواد سوختي ممنوع است.
به گفته وزير دفاع عراق، فرودگاه بين‌المللي بغداد نيز تا روز يكشنبه بسته خواهد بود.
همچنين آمدوشد ميان استانها نيز از ساعت 1800 روز (جمعه) تا ساعت 06:00 صبح روز يكشنبه ممنوع خواهد بود و تنها نيروهاي دولتي و نظامي در اين ساعتها مي‌توانند رفت‌وآمد كنند.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26679

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'همه‌پرسي قانون اساسي عراق آغاز شد، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016