سه شنبه 22 شهریور 1384

كشت مواد مخدر در افغانستان 21 درصد افزايش يافت، ايسنا

نماينده سازمان ملل: كارشناسان نگران ايجاد مسير جديد ترانزيت مواد مخدر از ايران به عراق هستند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آسيب‌هاي اجتماعي

مدير اجرايي مشاركت براي توسعه دفتر مقابله با مواد مخدر سازمان ملل متحد خبر داد: بر اساس تحقيقات UNODC كشت مواد مخدر در افغانستان در سال 2005 با رسيدن به رقم 39 هزار كيلوگرم 21 درصد افزايش يافته است.

به گزارش خبرنگار «اجتماعي » خبرگزاري دانشجويان ايران «برنارد فراحي» امروز در ميزگرد پيمان پاريس با اشاره به زير كشت مواد مخدر رفتن 31 هكتار زمين در افغانستان در سال 2005 اظهار كرد: بر اين اساس توليد 4 هزار و 100 تن مواد مخدر افغانستان در سال 2005 نسبت به سال گذشته كاهش بسيار كمي داشته است.

وي افزود: بعلاوه به دليل موقعيت خوب جوي ميزان كشت نيز از 32 هزار كيلوگرم به 39 كيلوگرم در سال جاري افزايش يافته است.

وي با اشاره به اين كه ايران در مسير ترانزيت افغانستان است گفت: بخشي از اين مواد در داخل مصرف و مابقي از مرز بالكان و شبه جزيره عرب به اروپا منتقل مي‌شود.

«برنارد فراحي» ادامه داد: بر اين اساس كارشناسان نگران ايجاد مسير جديد ترانزيتي از ايران به سمت عراق هستند كه اين امر نيازمند اقدام منسجم و هماهنگ‌تر براي محدود كردن ترانزيت مواد مخدر افغانستان است.

وي تاكيد كرد : معضل افغانستان را ايران نمي‌َتواند به تنهايي حل كند؛ بلكه اين امر نيازمند همكاري و مشاركت براي حركت به سمت هدفي واحد و ايجاد افقي جديد براي همكاري منطقه ‌اي و بين‌المللي است.

«برنارد پلويتي» سفير فرانسه در ايران نيز در اين مراسم با اشاره به اين كه مواد مخدر سبب فقر، جنايت، گرفتاري و بدبختي جوامع مي‌شود، خاطرنشان كرد: بايد بدون هيچ تبعيضي با مواد مخدر مبارزه و از تجربيات ديگر كشورها نيز استفاده كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا وي تاكيد بر مبارزه با پديده مواد مخدر از ديدگاه انتظامي، بهداشتي و اقتصادي تاكيد كرد: ما نگران مساله افغانستان به عنوان توليد كننده مواد هستيم . در اين زمينه تلاشهاي مقابله‌اي ايران به عنوان پل ومقصد ترانزيت به اروپا از اهميت خاصي برخوردار است.

مدير اجرايي مشاركت براي توسعه دفتر مقابله با مواد مخدر سازمان ملل متحد با اعلام اين كه فرانسه كاملا متعهد همكاري با ايران است گفت: بخصوص در اين زمينه حاضر به تامين سگهاي مواد ياب و مربيان آنها در ايران هستيم.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26128

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كشت مواد مخدر در افغانستان 21 درصد افزايش يافت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016