سه شنبه 27 اردیبهشت 1384

كاخ‌‏سفيد: انتشار مقاله نيوزويك سبب تخريب وجهه آمريكا در جهان شد، ايلنا


تهران- خبرگزاري كار ايران

كاخ‌‏سفيد در حالي انتشار مقاله مجله نيوزويك مبني بر هتك‌‏حرمت به «قرآن‌‏كريم» در زندان گوانتانامو واقع در خليج كوبا به‌‏دست سربازان آمريكايي را تخريب وجهه آمريكا در خارج دانست كه پنتاگون نيز اين اقدام را غيرمسؤولانه خواند.
به گزارش گروه اخبار بين‌‏الملل خبرگزاري كار ايران ( ايلنا ), به‌‏دنبال انتشار مقاله‌‏اي از سوي مجله نيوزويك در روز نهم ماه مي ـ ماه جاري ميلادي ـ مبني بر آنكه بازرسان آمريكايي شواهدي دال بر آنكه بازجويان آمريكايي براي شكنجه و تحت‌‏فشار قراردادن زندانيان تحت بازجويي به قرآن‌‏كريم توهين كرده‌‏اند, كاخ‌‏سفيد انتشار اين مقاله را تخريب وجهه ايالات متحده آمريكا در خارج از كشور دانست.
"شين هوا" گزارش داد كه "اسكات‌‏ مكلان" سخنگوي كاخ سفيد تصريح كرد: «برخي افراد در اين رابطه جان خود را از دست داده‌‏اند به وجهه آمريكا در خارجه نيز خدشه وارد شده است.»
به دنبال انتشار اين مقاله‌‏, در افغانستان و پاكستان تظاهرات‌‏هايي برپا شده كه به كشته شدن 16 تن و زخمي شدن 100 تن ديگر انجاميد.
از سويي ديگر پنتاگون اعلام كرد كه مقاله اخير مجله نيوزويك كه در آن نظاميان آمريكايي را متهم به هتك‌‏حرمت به قرآن‌‏كريم در زندان گوانتانامو مي‌‏كنند‌‏, غيرمسؤولانه است و عواقب معنا‌‏داري در "جامعه مسلمانان" سراسر جهان دارد.
"برايان واتيمن" سخنگوي پنتاگون گفت‌‏: «هيچ مدركي براي حمايت از ادعاي مقاله نيوزويك وجود ندارد.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي گفت‌‏: «هيچ اتهامات واقعي درباره هتك‌‏حرمت به قرآن‌‏كريم وجود ندارد و اين مجله هم هيچ مدركي در اين رابطه ارائه نداده است.»
اين در حالي است كه روز گذشته مجله نيوزويك اعلام‌‏كرد كه در گزارش هتك‌‏حرمت به قرآن كريم در زندان گوآنتانامو واقع در خليج كوبا به دست سربازان آمريكايي اشتباهي رخ‌‏داده‌‏است.
در همين حال نيوزويك با ابراز تأسف به‌‏خاطر ارتكاب چنين اشتباهي مراتب تسليت خود را به قربانيان اين تظاهرات‌‏ها ابراز داشت.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22757

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كاخ‌‏سفيد: انتشار مقاله نيوزويك سبب تخريب وجهه آمريكا در جهان شد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016