جمعه 26 فروردین 1384

يك تبعه تركيه عليه آمريكا و انگليس به دادگاه حقوق بشر اروپا شكايت كرد، ايرنا

يك تبعه تركيه با اقامه دعوي عليه دولتهاي انگليس و آمريكا در نزد دادگاه حقوق بشر اروپا، خواهان دريافت يك ميليارد دلار غرامت از هر يك از دو كشور شد.

پايگاه اينترنتي "مليت" روز پنجشنبه گزارش اد "معروف كايماز" وكيل مدافع فرد ياد شده گفت: "همسر موكل وي كه تبعه روسيه است، در جريان جنگ عراق به دليل ترس از احتمال گسترش دامنه جنگ به شهر اسكندرون در جنوب تركيه اين كشور را ترك كرده و پس از آن حاضر به مراجعت به تركيه نشده است.

كايماز با اعلام اين كه همسر موكلش فرزند شش ساله خود را نيز به روسيه برده، گفت: "به‌رغم اصرارهاي موكلم، وي حاضر به بازگشت به تركيه نيست." به گفته كايماز، آمريكا و انگلستان به عنوان شروع‌كنندگان جنگ عراق مسئول از هم پاشيد شدن كانون خانواده موكلش هستند و مي‌بايد ضرر و زيان وي را جبران كنند.

كايماز افزود: "اين اولين بار است كه يك تبعه تركيه بطور رسمي عليه آمريكا و انگلستان به دليل شروع جنگ در عراق اقامه دعوي مي‌شود.

بندر اسكندرون در جنوب تركيه در كناره درياي مديترانه در جريان جنگ عراق مدتي نيز مورد استفاده نظاميان آمريكايي قرار گرفته بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آمريكا بازسازي اين بندر را به عهده گرفت. ولي بعد از رد طرح استفاده آمريكا از فرودگاه‌ها و بنادر دريايي تركيه، آمريكا عملا قادر به استفاده از اين بندر در طولاني مدت نشد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21045

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'يك تبعه تركيه عليه آمريكا و انگليس به دادگاه حقوق بشر اروپا شكايت كرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016