چهارشنبه 6 آبان 1383

بنده به عنوان یک حزب اللهی به بوش رای می دهم، م. مکارم

بنده به عنوان یک حزب اللهی طرفدار نظام هم عقیده با آقای حسن روحانی از آمدن آقای بوش خوشحال می شوم چون آقای کری ممکن است بهتر بتواند وضع داخلی آمریکا را سامان دهد و بر مشروعیت داخلی دولت آمریکا بیافزاید. آقای کری به دنبال راههای بین المللی و قانونی اعمال فشار بر ایران است که باعث می شود مسائل داخلی ایران در سطح بین المللی بیشتر مطرح شود و ایران بیشتر تحت فشار کشور های وجه دارخصوصا اروپایی قرار گیرد. اما جمهوری خواهان آمریکا همواره نشان داده اند که اهل مذاکره و زد و بند هستند و می توان علیرغم ادعاهایشان با ایشان کنار آمد . امری که دوستان قدیمی آمریکا یعنی طالبان و صدام این اواخر از آن غافل شدند. مثلا اگر طالبان اسامه بن لادن را تحویل می داد مانند گذشته می توانست به حیاتش ادامه دهد و بلکه از طریق پاکستان متحد آمریکا کمک های بیشتری دریافت کند. صدام نیز با حمله به کویت نشان داد که مانند رضا شاه عنصر مغرور و غیر قابل پیشبینی است. آقای بوش در عراق گرفتار است و ایران را اشغال نمی کند و همچون آقای ریگان برای حل مشکلات تمایل به مذاکرات مخفی خواهد داشت. در بد ترین حالت ممکن است موشک پرانی کند ولی کری همچون کلینتون می خواهد سایر کشورها را با خود همراه کند. پس به نفع دولت و امت حزب الله است که بوش برنده شود - از طرف دیگر سیاست های جنگی بوش مورد تنفر مردم و روشنفکران جهان و کشورهای عرب است و باعث کاهش محبوبیت آمریکا و افزایش محبوبیت جمهوری اسلامی در منطقه می شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از قدیم گفته اند سنگ بزرگ علامت نزدن است. بوش همچنین در عراق و افغانستان نشان داده که به گروههای بسیار نزدیک به منافع آمریکا (یعنی حامد کرزی و ایاوی جاسوس سیا) اعتماد دارد وگروههای چپ و دموکرات و ملی گرا را بها نمی دهد. بنابراین اگر بوش انتخاب شود سیاستش در مورد ایران تضعیف یا عدم تقویت گروههای چپ، ملی-مذهبی، ملی گرا و دموکرات مخالف ولایت خواهد بود و گروههای نزدیک به او(سلطنت طلبها) نیز حتی در بین مخالفین نظام جایگاهی ندارند. بنا براین آمدن بوش یعنی تضعیف مخالفین و آلترناتیو های مستقل.

با این حال معتقدم نباید مانند آقای حسن روحانی نسبت به بوش بطور علنی نظر مثبت نشان داد. بلکه نظام باید تمایل به کری نشان دهد تا ایرانیان مقیم آمریکا که اکثرا مخالف نظام هستند و رای آنها می تواند به علت نزدیکی بوش و کری موثر باشد در مقابله با جمهوری اسلامی به بوش رای دهند. با این کار آمریکایی ها نیز از واهمه اتمی شدن ایران و ابراز تمایل ایران به کری به بوش رای بیشتری می دهند. زمانی با گروگان گیری ما به پیروزی ریگان و بوش پدر کمک کردیم و او نیز در دوران جنگ تحمیلی در ماجرای ایران گیت به ما اطلاعات ماهواره ای و سلاح می داد. اکنون نیز به نظر من باید به بوش پسر کمک غیر مستقیم کرد تا او نیزتمایل به مذاکره پیدا کند.آقای بوش یک مسیحی معتقد است و از زبان دین می توان در مذاکره با او استفاده کرد چنان که ریگان نیز برای ما انجیل با امزای خودش فرستاده بود. به امید شکست کری و توطئه های دشمنان ولایت. انشاء الله.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13642

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بنده به عنوان یک حزب اللهی به بوش رای می دهم، م. مکارم' لينک داده اند.

بوسه‌ی مرگ!
اگر يک حزب اللهی از کسی تعريف کند چه م...
مجيد زُهَری
October 27, 2004 10:27 PM

Copyright: gooya.com 2016