دوشنبه 4 آبان 1383

انتخابات آمريکا و رای ايرانيان، آمريکاييان، عباس احمدی

يک - يکي از برجسته ترين مفسران سياسي آمريکا به نام "چارلي کوک"، برای نشان دادن وضعيت انتخابات رياست جمهوری آمريکا ، نقشه ای منتشر کرده است و در آن هر يک از ايالت هاي آمريکا را، برحسب تمايل به بوش و يا کری، به هفت درجه تقسيم بندي کرده است. "چارلي کوک" براي هر درجه رنگي را انتخاب کرده است که از تمام سرخ براي جرج بوش شروع مي شود و به تمام آبی براي جان کري ختم مي گردد:

تمام سرخ – مطمئا جرج بوش
نيمه سرخ – احتمالا جرج بوش
کمی سرخ – متمايل به جرج بوش
سفيد – الله بختکی
کمی آبي – متمايل به جان کري
نيمه آبي – احتمالا جان کري
تمام آبي – مطمئا جان کري


نقشه ی انتخاباتي آمريکا

دو - نکته ی مهمی که در اين نقشه به چشم می خورد، وجود ايالت هايی است که با رنگ سفيد مشخص شده اند. در اين ايالت ها نتيجه انتخابات قابل پيش بينی نيست و ممکن است یه جرج بوش و يا به جان کری رای بدهند. بنابراين، سرنوشت انتخابات رياست جمهوری آمريکا در اين ايالت ها رقم خواهد خورد. اين ايالت های نه گانه عبارتند از:
فلوريدا
آيووا
نوادا
نيومکزيکو
مينه سوتا
نيوهامپشاير
پنسيلوانيا
ويسکانسين
اوهايو


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سه – در هر يک از ايالت های نه گانه ی بالا، ممکن است اختلاف بين آرای بوش و کری به چند صد رای برسد ويکی از اين دو با اکثرِيت بسيار ضعيفی، همه ی رای های الکترال آن ايالت را، از آن خود کند. بنابراين در اين ايالت ها، آرای ايرانيانی که به شهروندی آمريکا در آمده اند، بسيار مهم است. جمهوری اسلامی ايران با وقوف به اين موضوع، اخيرا حرکات مشکوکی را از طريق مساجد و مراکز اسلامی مرتبط به خود در اين ايالت ها آغاز کرده است و سعی می کند با تطمِع بعضی از "ايرانی-آمريکايی" ها بر روند انتخالات آمريکا تاثير بگذارد.

چهار – اکثريت مهاجران ايرانی در ايالت کاليفرنيا اقامت دارند و اکثر آن ها هم با جمهوری اسلامی ايران مخالف اند و احتمالا به جرج بوش رای خواهند داد. اما طبق نقشه ی "چارلي کوک"، ايالت کاليفرنيا با رنگ تمام آبی، مطمئا به جان کری رای خواهد داد و آرای ايرانيان چندان تاثيری در نتيجه ی انتخابات ندارد.

پنج – تبليغات مخالفان جمهوری اسلامی بايد به جای تمرکز بيهوده بر ايرانيان مقيم کابيفرنيا، بر روی ايرانيان مقيم ايالت های نه گانه ی فلوريدا، آيووا، نوادا، نيومکزيکو، مينه سوتا، نيوهامپشاير، پنسيلوانيا، ويسکانسين، و اوهايو متمرکز شود تا هم بتوانند به نحو موثری بر روند انتخالات آمريکا تاثير بگذارند و هم بتوانند نقشه های مشکوک جمهوری اسلامی ايران را خنثی کنند.

***
Abbas.Ahmadi@Mailcity.com
http://AbbasAhmadi.Tripod.com

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13520

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتخابات آمريکا و رای ايرانيان، آمريکاييان، عباس احمدی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016