دوشنبه 11 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ناگفته های افشين قطبی در يک فيلم سانسور شده، تقويت احتمال برکناری مصطفوی، مهر

برخی از صحبتهای افشين قطبی در مورد دلايل استعفايش از سمت سرمربيگری تيم فوتبال پرسپوليس در فيلمی قرار دارد که بنا بر دلايلی سانسور شده و جز يک بخش گزينشی هنوز در اختيار رسانه ها قرار نگرفته است.
به گزارش خبرنگار مهر، افشين قطبی در حالی از سمت سرمربيگری تيم فوتبال پرسپوليس استعفا کرد که قبل از اين اقدام در نامه ای به اعضای هيئت مديره باشگاه به مشکلات خود برای ادامه همکاری با اين تيم اشاره کرده بود.

بخشی از اين نامه که در نشست ويژه اعضای هيئت مديره پرسپوليس مطرح و مورد بررسی قرار گرفته بود، در اختيار رسانه های گروهی قرار گرفت اما تا به حال متن کامل آن از سوی مديرعامل و اعضای هيئت مديره باشگاه منتشر نشده است. در اين مورد گفته می شود افشين قطبی ۱۰ دليل را به عنوان عوامل استعفای خود مطرح کرده و از مسئولان باشگاه پرسپوليس خواسته بود که تا قبل از انجام استعفا نسبت به رفع اين مشکلات اقدام کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




قطبی در شرايطی از سرمربيگری تيم فوتبال پرسپوليس استعفا کرد که براساس مفاد قراردادش بايد مشکلات و موانع موجود را قبل از هرگونه اقدامی به صورت مکتوب در اختيار مديرعامل قرار می داد. وی که فصل گذشته پرسپوليس را با مديريت حبيب کاشانی به عنوان قهرمانی رساند، براساس مفاد قرارداد جديدش، چند روز قبل از استعفا مشکلات خود را در قالب نامه ای بيان کرد و سه شنبه شب دو هفته گذشته در اقدامی غافلگير کننده استعفا داد و راهی دبی شد.

اما روشن شدن زوايای ماجرای آخرين شب حضور قطبی در ايران می تواند به بخشی از ابهامات موجود در مورد دلايل استعفای وی پاسخ دهد. افشين قطبی سه شنبه شب دو هفته پيش و قبل از آنکه تهران را به مقصد دبی ترک کند در مصاحبه ای تلويزيونی که در منزل شخصی اش انجام داد به طور مفصل دلايل کناره گيری اش را مطرح کرد.

بخشی از اين فيلم در اختيار رسانه های گروهی قرار گرفت و پخش شد اما بخش عمده ای از اين فيلم که دلايل استعفا و مقصران مرتبط با اين استعفا را در خود داشت سانسور شده و در اخيتار رسانه ها قرار نگرفته است. در اين ميان برخی تهيه کنندگان برنامه های تلويزيونی تلاش کردند به اصل اين فيلم دست پيدا کنند اما تا امروز به هدفشان نرسيده اند.

در اين مورد گفته می شود افشين قطبی در اين فيلم مواردی را مطرح کرده است که افشای آن می تواند به انجام تغييرات در باشگاه پرسپوليس سرعت بيشتری ببخشد و زوايای جديدی از استعفای مرد دوست داشتنی هواداران پرسپوليس را مشخص کند.

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس در حالی از سمت خود استعفا کرد و رفت که اين تيم برخلاف فصل گذشته نتوانسته است انتظارات هوادارانش را برآورده کند. در اين ميان برخی مخالفان باشگاه پرسپوليس از عملکرد داريوش مصطفوی به عنوان يکی از دلايل ناکامی پرسپوليس و استعفای قطبی نام می برند که باعث شده است اوضاع اين تيم بحرانی تر از قبل شود و به رده پنجم جدول رده بندی سقوط کند.

افشای متن قرارداد افشين قطبی که به نظر می رسد از سوی برخی نزديکان باشگاه پرسپوليس با هدفی خاص در اختيار رسانه ها قرار گرفت نيز البته گامی ديگر در جهت بيشتر مقصر جلوه دادن داريوش مصطفوی در نابسامانی های اخير باشگاه پرسپوليس بود و نه حل مشکلات واقعی اين باشگاه و آگاهی افکار عمومی از حقيقت.

هر چند که در اين خبر ميزان مبلغ يکساله قطبی ۱۰۰ هزار دلار کمتر از رقم واقعی اعلام شد و برخی جزئيات ديگر نيز مطرح نشد اما اين سوال را مطرح کرد که در شرايطی که رسانه ها با وجود تلاش بسيار نمی توانند رقم دقيق قرارداد يک بازيکن را از افشا کنند، چطور ممکن است که متن قرارداد سرمربی يکی از بزرگترين تيم های فوتبال ايران به اين سهولت در اختيار برخی رسانه ها قرار گيرد؟!

چند هفته پيش و زمانی که اوضاع پرسپوليس رو به بحرانی شديد گذاشته بود محمد علی آبادی رئيس سازمان تربيت بدنی و رئيس مجمع اين باشگاه در اولتيماتومی به اعضای هيئت مديره پرسپوليس به آنها هشدار داد اگر توانايی سروسامان دادن به اوضاع اين تيم را ندارند، سازمان تربيت بدنی وارد عمل شود.

اين اظهار نظر که به نظر می رسيد پشتوانه بالاتری از سازمان تربيت بدنی داشت، اعضای هيئت مديره پرسپوليس را برآن داشت تا با برگزاری نشست ويژه ای نسبت به اين هشدار واکنش نشان دهند. پس از اين نشست بود که هيئت مديره اين باشگاه با صدور اطلاعيه ای خطاب به محمد علی آبادی اعلام کرد توانايی سروسامان دادن به شرايط نامساعد پرسپوليس را دارد و نيازی به دخالت رئيس مجمع نيست.

البته اين نشست در راستای برطرف کردن کدورت های بين داريوش مصطفوی با مجيد فرخزادی و حسين هدايتی برگزار شد و پس از آن بود که از سوی طرفين اعلام شد سوء تفاهمات موجود برطرف شده و اگر اختلاف نظری هم از قبل بين اين سه وجود داشته است، حالا برطرف شده و پرسپوليس به روزهای اوج خود بازخواهد گشت.

با وجود انتشار اين " صلح نامه " اما اوضاع داخلی هيئت مديره پرسپوليس چندان مساعد نبود و اختلاف نظرهايی که از قبل وجود داشت به نوعی ديگر و در برخی مسائل مالی و فنی بروز کرد و اجازه نداد اين تيم به شرايط مطلوب فصل گذشته بازگردد.

از سوی ديگر ماجرای واگذاری باشگاه پرسپوليس به بخش خصوصی نيز که از مدتها پيش مطرح شده بود طی روزهای گذشته به عنوان يکی از ابزارهای ايجاد تغيير و تحولات اين باشگاه مطرح شده است.

در اين بين از برکناری داريوش مصطفوی به عنوان محتمل ترين گزينه تغييرات در باشگاه پرسپوليس نام برده می شود. مديرعاملی که علاوه بر اظهارات متفاوت رسانه ای اش ، طی هفته های گذشته و خصوصا پس از شکست ها و ناکامی های تيم فوتبال اين باشگاه از سوی هواداران اين تيم به استقلالی بودن هم محکوم می شود.

طی روزهای گذشته صحبت هايی در مورد احتمال برکناری وی از سمت مديرعاملی باشگاه پرسپوليس مطرح شده است اما گويا اعضای هيئت مديره و مسئولان سازمان تربيت بدنی همچنان از حضور وی در پرسپوليس حمايت می کنند. اين در حالی است که اطلاعات خبرنگار مهر حکايت از آن دارد که ضرورت اين برکناری از سوی مسئولان ديگری به غير از سازمان تربيت بدنی مطرح شده است و ظاهرا زمان مشخصی هم برای ايجاد اين تغييرات در نظر گرفته شده است.

به نظر می رسد با توجه به مجموع اتفاقاتی که طی ماههای اخير در باشگاه پرسپوليس رخ داده و اتهاماتی که برخی هواداران پرسپوليس به داريوش مصطفوی وارد می کنند و نارضايتی هايی که برخی مسئولان و هواداران از نتايج تيم فوتبال اين باشگاه دارند، بزودی شاهد تغييراتی مجدد در راس مديريت اين باشگاه خواهيم بود.





















Copyright: gooya.com 2016