سه شنبه 19 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بهروز افخمي: مسئول نسخه‌اي به نمايش درآمده «فرزند صبح» نيس، ايسنا

بهروز افخمي دوباره تاكيد كرد:اين براي اولين در تاريخ سينماست كه يك نفر اصرار دارد اسمش را روي يك فيلم نگذارد و به زور اسمش را به عنوان كارگردان مي‌گذارند.

Multimedia_pics_1389_1_Art_297.jpg
اين كارگردان شب گذشته ـ 18 بهمن ماه ـ پس از نمايش فيلم «فرزند صبح» در جشنواره‌ي فيلم فجر و واكنش‌هاي كه در پي نمايش اين فيلم بوجود آمد، در گفت‌وگو با خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با گلايه از مسوولين جشنواره مبني بر عدم حذف نام او از تيتراژ اين فيلم اظهار كرد: مسوولين جشنواره كاري خلاف عرف كردند و وقتي آدم مي‌گويد فلان فيلم را كارگرداني نكرده‌ام و لطف كنيد از نمايش آن با اسم من جلوگيري كنيد، قاعدتا بايد رعايت كنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي افزود: خيلي سعي كرده‌ام ببينم چه كسي مسووليت نسخه‌اي كه امشب به نمايش درآمد را بر عهده مي‌گيرد، اما متاسفانه نه از آقاي ارگاني خبري است ونه از آقاي شرف‌الدين و من مسوول چيزي كه به نمايش درآمد نيستم و اميدوارم اگر قرار است اين نسخه نمايش عمومي شود، اسم من را از تيتراژ دربياورند.

افخمي درباره‌ي آينده‌ي اين فيلم گفت: من با اين فيلم كاري ندارم، مگر اينكه صدا و تصوير فعلي كاملا دور ريخته شود و فيلم از ابتدا بر اساس تدوين زنده‌ياد سيف الله‌داد صداگذاري و دوبله، و موسيقي آن ساخته شود و اگر اين كار انجام شود مسووليت آن را مي‌پذيرم.

اين كارگردان با بيان اينكه من از اقدام تهيه‌كننده و سرمايه‌گذار «فرزندصبح» متعجب هستم، گفت: خيلي عجيب است و هر چه فكر مي‌كنم نمي‌فهمم كه چرا فيلم را به اين شكل به نمايش درآوردند؟! و چطور مي‌شود كسي بعد از 10 سال زحمت و خرج كردن چنين رفتاري را با فيلم خودش بكند و آن را نابود سازد.

افخمي با اشاره به روند آماده‌سازي «فرزند صبح» با اشاره به نمايش ديشب گفت:دوسال بعد از پايان فيلمبرداري دوستان شروع به تدوين مجدد كار كردند و برايش موسيقي ساختند و آن را صداگذاري كردند و با پرده كامل كه بايد بخشهايي از عكسهايش انتخاب و چاپ نهايي مي‌شد آن را نشان دادند كه در صحنه‌هايي ريل فيلمبرداري، پروژكتور و ماشين‌هايي كه در حال تردد هستند، ديده مي‌شود.

وي ادامه داد: آن چيزي كه امروز نمايش داده شد نه تصويرش و نه اندازه عكس‌هايي كه وجود دارد آن چيزي نيست كه من انتخاب كرده‌ام و ترتيب سكانس‌ها و صحنه‌ها مشكل دارد و نه كلام و نه دوبله فيلم مورد تاييد من نيست. لحن‌ها و لهجه خمين پر از ايراد است و موسيقي ربطي به كار ندارد و دائما در هر جايي كه مناسبتي هم ندارد؛ شنيده مي‌شود.

اين كارگردان تاكيد كرد:آن چيزي كه امروز نمايش داده شد باعث تاسف بود و افسوس خوردم بابت 10 سال عمري كه بابت اين كار گذاشتم. براي من فقط يك بار اين فرصت وجود داشت كه فيلمي درباره شخصيتي كه دوست دارم بسازم و براي درآمدن فضا، گذشت زمان و حالت‌ها يك عمر گذراندم.

افخمي با بيان اينكه در حال حاضر من تنها نويسنده فيلمنامه هستم،گفت: من سينما را با تدوين ياد گرفتم و فيلم چيزي غير از تدوين نيست و اولين تفاوت نسخه تدوين شده توسط سيف‌الله داد با اين فيلم كمتر بودن نزديك به سي دقيقه بود و گاهي وقتها يكي دو ثانيه طول دادن يك صحنه باعث از دست رفتن تاثير فيلم مي‌شود.

بهروز افخمي درباره‌ي برخورد خبرنگاران با او پس از نمايش فيلم در سالن ميلاد به ايسنا اظهار كرد: من هر موقع كه فيلم ساختم در همه جمع‌هاي خبرنگاري ديده‌ام كه چند‌نفري به دنبال جنجال هستند و اين عيبي ندارد. هر كسي مي‌تواند فيلمي را ببيند و آن را نپسندد و با لحن تندي هم صحبت كند، اما پشت اين فيلم من نبودم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016