شنبه 25 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جعفر پناهی باز هم در دستور کار فستيوال کن، شهلا رستمی، راديو بين المللی فرانسه

در مراسم گشايش بخش "نوعی نگاه"، مسئولان کن با نمايش فيلمی سه دقيقه ای از مصاحبه ای که سه سال پيش نادر تکميل همايون پس از اولين دستگيری سه ساعته جعفر پناهی با وی انجام داده بود، حاضران را غافلگير کردند. اين فيلم بسيار مورد استقبال واقع شد و"کلردنی" سينماگر فرانسوی و رئيس هیأت داوران نوعی نگاه را برآن داشت که بگويد: " فشار بر مردم برخی از کشورها غالبأ تصويری مجازی پيدا می کند. اين فيلم به ما واقعيت را نشان داد و به اين تصوير جان بخشيد."
گفتنی است که فيلم مراسم گشايش بخش "نوعی نگاه" ، "ماجرای غريب آنژليکا"، آخرين فيلم سالمندترين کارگردان دنيا، "مانوئل د اوليورا"ی پرتغالی، ۱۰۲ ساله، با حضور خود وی بود که از سلامتی جسمی وروحی فوق العاده ای برخوردار است و از شوخی باز نمی ايستد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




منتها فيلمش از اين طنز برخوردار نبود و باز هم طبق معمول فيلمهای آخرين اين کارگردان معضل مرگ را مطرح می کرد. فيلمی غريب و تا حدودی کسل کننده.
تنها فيلم مسابقه ای امروز، "خدمتکار" ساخته "ايم سانگ سو" کارگردان کره ای بود که در گذشته با فيلم "يک زن کره ای" در فستيوال سينمای آسيای شهر "دوويل" در سال ۲۰۰۳
جايزه بهترين فيلم اين فستيوال را ربود و در سال ۲۰۰۵، با فيلم "آخرين ضربه گروه پرزيدنت" به بخش "پانزده کارگردانان" کن راه يافت.
فيلم ديگر خارج از مسابقه، فيلم "وال استريت" ساخته "آليور استون" و با بازی "مايکل دوگلاس" بود که همانگونه که از نامش بر می آيد از بحران مالی ای که می رفت همه جهان را ورشکست کند و شبح آن کماکان بر سر ما حاضر است، صحبت می کرد.
فيلم واقعياتی را بيان می کند که ازچندی پيش گريبانگيرهمه جهان شده و ازاين نظر تازگی ندارد. پايان آمريکائی وار فيلم که هرکس می بايستی جبران گناهان خود را دراين جهان بکند، تبسم را بر لبان همه منتقدان فيلم آورده بود. "وال استريت" که از استقبال خوب مردم برخوردار خواهد شد يک نکته بسيار مثبت دارد و آنهم ديالوگ های آن است.
حال ببينيم چگونه مد به کمک سينما می آيد. "گوچی" بوتيک معروف مد در سراسر جهان مبلغ ۹۰۰.۰۰۰ دلار را برای تعمير فيلم "يوزپلنگ" ساخته "لوکينو ويسکونتی"، به بنياد فيلم "مارتين اسکورسيزه" اهدا کرد. نتيجه اين شد که اين فيلم که در سال ۱۹۶۳ نخل طلای کن را ربود، امروز به نمايش در آمد. آن چه برای کسانی که فقط برای جشن ها و ميهمانی ها به "کن" می آيند مهم است، ميهمانی بعد از نمايش فيلم است که در آن علاوه بر "مارتين اسکورسيزه"، "لئوناردو دی کاپريو" هم شرکت می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016