شنبه 28 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه محمدرضا لطفی درپی برگزاری کنسرت گروه شيدا در اواخر ارديبهشت ماه: هنر ما هميشه برای مردم ايران بوده و هست، ايسنا

گروه‌های سه‌گانه «شيدا» به آهنگسازی و سرپرستی استاد محمد رضا لطفی در تاريخ ۳۰ و ۳۱ ارديبهشت در تالار اصلی مرکز همايش‌های ميلاد به روی صحنه می‌روند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين کنسرت‌ها آثار جديدی از محمدرضا لطفی توسط گروه‌های سه‌گانه به اجرا در خواهد آمد. خوانندگی اين کنسرت گروه‌های شيدا را نيز محمد معتمدی، امير اثنی عشری‌ وعليرضا فريدون‌پور برعهده دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




محمد رضا لطفی به بهانه اين کنسرت بيانيه‌ای درباره روند برگزاری کنسرت‌ها منتشر کرده که متن آن به شرح زير آمده است:

«مردم شريف ايران

با اينکه برگزاری کنسرت‌ها در داخل کشور هنوز با دشواری‌هائی مواجه است و گروه‌هائی تلاش دارند تا با نگاهی غيرواقع‌بينانه نسبت به فعاليت اندک اهل موسيقی موضع‌گيری کرده و جو را تحت تاثير قرار دهند ، اما بايد توجه داشت که همانگونه که اهالی سينما و تئاتر و نيز گالری‌های هنری به کار حرفه‌ای خود پرداخته و فعال هستند، شايسته است جامعه موسيقی ما نيز هماهنگ با بقيه تخصص‌های هنری گام بردارند تا کنسرت‌ها و ديگر فعاليت‌های موسيقی متوقف نشده و راه عبور را به مدنيت اجتماعی و فرهنگی هموار سازند.

همچنين تاکيد می‌شود سفارت‌های دول غربی تلاش دارند تا هنرمندان و حتی هنرجويان با استعداد موسيقی و ديگر رشته‌های هنری را با دادن ويزاهای چند ساله راهی غرب نمايند تا بضاعت فرهنگی و هنری ايران تضعيف گردد.

اين سياست و روش‌های آنها بايد از يکسو وزارت ارشاد را که مدعی خدمتگزاری به فرهنگ ايران است را بر آن دارد که شرايط بهتر و مساعدتری را برای فعاليت هنرمندان فراهم آورده و از سوی ديگر نيز فعاليت و حضور مسئولانه هنرمندان در ايران را می‌طلبد. هنر ما هميشه برای مردم ايران بوده و هست و مخاطب هنری ما تنها دولتمردان نيستند و اين مردم هستند که سرنوشت کشورشان را رقم می‌زنند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016