جمعه 27 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دانشجو حرف نزن - آموزش آشپزی، ابراهيم رها، اعتماد

ebrahimraha.com

پیش نویس،

مردم کجایین که رهاتونو کشتن!
چیزهایی که در روزنامه اعتماد تحت عنوان "آموزش آشپزی" می نویسم، با چیزهایی که چاپ می شود خیلی تفاوت دارد. بعد از سال ها نوشتن در مطبوعات، پس از سال ها نوشتن طنز روزنامه (گاهی در سه روزنامه، همزمان) به واقع خطوط قرمز را گم کرده ام. یا من گم کرده ام یا محمدعلی توقیف (رامین سابق). خیلی به مطبوعات فشار می آورد.

برای آنکه شما هم شریک این ماجرا شوید قوانین نانوشته این روزهای ستونم را در اعتماد، اینجا می نویسم.:

1- اسم محمود احمدی نژاد تا چند روز پیش بعضی وقت ها از مطلب حذف می شد. الان چند روزیست کلا حق ندارم این اسم را بنویسم! بالکل حذفش می کنند.

2- هر مطلبی که به محمدعلی تقیف مربوط باشد، کلا قدغن است و در صورت نوشته شدن به طور کامل حذف می کنند.

3- مطالبی که کوچکترین نقدی به وزارت ارشاد وارد کند به طور کل حذف می شود.

4- تمام مطالبی که درباره کامران دانشجو باشد حذف می شود.

5- از عبارت «حوادث پس از انتخابات» به هیچ وجه نباید استفاده کنم. در بهترین حالت و حد اکثر اجازه می دهند بنویسم «حوادث اخیر».

6- از عباراتی که جنبش سبز را به ذهن متبادر کند نباید استفاده کنم.

7- در مطالب بعدی ام نباید بنویسم که مطالب قبلی ام سانسور شده است.

8- اگر چیزی در مورد مهرداد بذرپاش بنویسم حذف خواهد شد.

9- مطالبی که به نوع حاوی اطلاع رسانی در مورد تخرکات و تجمعات و ... مربوط به اعتراضات مردم باشد قدغن است.

10- به شب نشینی زندانیان برم حسرت / که نقل مجلسشان دانه های زنجیر است



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




آموزش آشپزي امروزمان قدري آکادميک است. البته منظورم اين نيست که بگويم اسيد سولفوريک گرم و غليظ را بريزيد داخل خورشت قورمه سبزي، اما به هر حال قورمه سبزي امروز يکي از نمايندگان مجلس به نام آقاتهراني هم حرف زده که به اندازه لوبيا و پياز داغ به درد قورمه سبزي ما مي خورد. او گفته است؛ «برخي انقلابيون پنچر شده اند.» شما مي توانيد همين طور که شعله اجاق گاز را کم مي کنيد اظهارنظرهاي آتي آقاي آقاتهراني را هم در ذهن مرور کنيد؛ سران فتنه حق ندارند لايي بکشند، آقاي موسوي جلوي بيمارستان بوق نزن. بگير بغل داداش رادياتورت آب ميده. بايد در برخورد با اغتشاشگران از قفل فرمان استفاده کرد. نبايد طوري رفتار کنيم که دشمن فکر کند ما «سه» کار مي کنيم. بهتر است کروبي هر وقت پارک دوبل ياد گرفت حرف بزند. قاليباف بپا بغلو نماله. و... يعني باور بفرماييد از وقتي ادبيات سياسي تغيير کرده، دوستانش اصرار دارند هنگام سخنراني، به جاي پشت تريبون هميشه خود را در چاله سرويس تصور کنند.بعد از اين قسمت، پختن يا به عبارت بهتر، خوب پختن گوشت مهم است. چرا که کماکان در طليعه طرح جر خوردگي اقتصادي (حذف يارانه هاي سابق) هندوانه هم به ميزان قابل ملاحظه يي، به ميمنت و مبارکي گران شد. اين عنصر معلوم الحال که پيشتر با رنگ پوستش در واقع ماهيت خود را نشان داده بود، با نزديک شدن به شب يلدا در اقدامي مذبوحانه، با کمک عده يي فريب خورده شده و تعدادي دانشجو (اين بار منظور آن دانشجو وزير علوم نيست) قيمت خود را افزايش داد تا بيش از پيش خود را رسوا سازد. هندوانه، در حالي که عليه دولت شعارهايي مي داد پا به ميوه فروشي ها گذاشت (از اين اقدام او فيلمي موجود است که تنها نسخه آن را صدا و سيما دارد و به گونه يي است که گويي اصلاً براي فيلمبرداري صدا و سيما اين شعارها رو به دوربين داده شد) به هر حال ما به زودي چاقوي محکمي به دهان ياوه گويانه او خواهيم زد و ضمن پاره کردنش اين اغتشاشگر را به طور کل خواهيم خورد، شما هم مي توانيد در شب يلدا به جاي هندوانه قورمه سبزي بخوريد. در ضمن اين آخر کاري از اينکه مطلب ديروز دقيقاً نصفش حذف شده بود، شرمنده رويتان.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016