جمعه 24 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تمايل دفاتر فيلمسازی آمريکا برای همکاری با فيلمسازان ايرانی، ايلنا

* تفاهم نامه همکاری با آکادمی اسکار امضا می شود
* نمايندگان سينمای ايران به هند و فرانسه سفر می کنند
* گفتگوها در آمريکا به دور از فضای سياسی بود
* هيات اعزامی به دنبال ارتقاء کل سينمای ايران است


شرکت‌های توليد فيلم و تهيه‌کنندگان سينمای آمريکا احترام خاصی برای سينمای ايران قائل هستند و تمايل دارند تا با تهيه‌کنندگان ايرانی آثار مشترک توليد کنند.
فرهاد توحيدی، معاون خانه سينما که به همراه هيات اعزامی سينمای ايران به آمريکا سفر کرده است در گفتگو با خبرنگار ايلنا با تشريح آخرين فعاليت های اين هيات گفت: در روز پنجم سفر به ديدن تئاتر مده آ به کارگردانی آنت‌ بنينگ رفتيم که موسيقی آن برعهده يک گروه نوازنده ايرانی بود و استفاده از اين گروه ايرانی بدنبال سفر خانم بنينگ به ايران و آشنايی وی با موسيقی ايرانی انجام شده بود. همچنين از يک پرديس سينمايی که شامل ۱۴ سالن سينمايی معمولی و يک سالن ويژه فيلم‌های ۷۰ ميليمتری پانوراما بازديد کرديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: در اين بازديد با صاحبان سالن های سينما درباره نحوه قرارداد و مدت زمان نمايش فليم‌ها صحبت کرديم و بعد به يک استوديو دالبی ويژه ساخت فيلم های سه بعدی رفتيم و در ادامه نيز فيلم تحرکات فراطبيعی محصول شرکت يونيورسال را که با بودجه ۱۱ هزار دلاری ساخته شده است و تاکنون ۱۰۰ ميليون دلار درآمد داشته است تماشا کرديم.
توحيدی درباره ادامه برنامه‌های اين هيات گفت: در روز ششم قصد داريم تا از دانشگاه usc بازديد‌کنيم و با دانشجويان رشته سينما در اين دانشگاه ديدار می‌کنيم.دانشگاه usc يکی از معروفترين دانشگاه‌های سينمايی در جهان است که بخشی از آن با هزينه ۱۰ ميليون دلاری جرج لوکاس ساخته شده است.
توحيدی درباره واکنش‌ها به اين سفر در آمريکا گفت: بازتاب سفر در مطبوعات و جامعه سينمايی آمريکا بسيار مثبت بوده است و به آن توجه ويژه شده است.
وی ادامه داد: سينمای ايران در آمريکا بسيار محترم است و شناخت خوبی از سينمای ايران در بين علاقمندان سينما، مطبوعات و اهالی سينمای آمريکا وجود دارد به صورتی‌که بسياری از مراکز توليد فيلم و تهيه‌کنندگان ابراز تمايل کرده‌اند تا با تهيه‌کنندگان ايرانی همکاری کنند و آثار مشترک توليد کنند.
قائم مقام خانه سينما ادامه داد: با توجه به اين ابراز علاقه به احتمال فراوان در پايان سفر تفاهم نامه همکاری مشترک بين هيات سينمای ايران و اعضاء آکادمی اسکار منعقد می‌شود.
وی افزود: در اين تفاهم‌نامه به دنبال آن خواهيم بود تا دوره‌های آموزشی مشترک برگزار شود و نسبت به توليد آثار مشترک و تبادل و ارتقاء دانش فنی اقداماتی صورت گيرد.
توحيدی با اشاره به نمايش فيلمها و برگزاری نشست های نقد و بررسی و مباحثی که در اين نشست ها مطرح شده است افزود: شرکت کنندگان دراين نشست ها به دور از مسائل سياسی فقط به بحث درباره سينما و نحوه توليد فيلم در ايران و رابطه عوامل توليد فيلم با مخاطبان آن پرداختند
اين فيلمنامه‌نويس درباره فوايد اين‌گونه سفرها برای سينما ايران گفت: اين سفر يک سفر شخصی نيست بلکه يک فرصت و موقعيت صنفی است و هيات اعزامی به دنبال ارتقاء کل سينمای ايران است.و اميدوارم با انجام اين‌گونه سفرها بتوانيم با شکستن پوسته‌ای که دور سينمای ايران را گرفته است سينمای ايران را به جهان معرفی کنيم.
وی افزود: يک هيات ايرانی از صنوف مختلف سينمای ايران اواخر هفته آينده به فرانسه می‌روند و به زودی گروهی ديگر از سينماگران ايرانی به هند می‌روند.
گفتنی است که هيات سينمای ايران پس از بازديد از امکانات سينمای در لوس‌آنجلس به نيويورک سفر خواهند کرد و پنجشنبه هفته آينده به کشور باز می‌گردند.
گروهی از اعضاء اين هيات قبل از سفر به نيويورک به کشور باز می‌گردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016