جمعه 3 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شهرام ناظری در باره درگذشت پرويز مشکاتيان: چهره های برجسته موسيقی تکرار ناپذيرند، مهر

کار، خلاقيت و آثار برخی هنرمندان پس از گذشت ايام همانند يک "مهر" حضور و بروز او را تثبيت می کند و مشکاتيان در زمره اين افراد بود.


شهرام ناظری با بيان اين مطلب و با اظهار تاسف از شنيدن خبر درگذشت مشکاتيان به خبرنگار مهر گفت : مشکاتيان بی بديل بود و صحبت کردن در باره او سهل و ممتنع است. به قول مولانا آفتاب آمد دليل آفتاب ودر اينجا بايد گفت مشکاتيان مشکاتيان است چرا که هر چه بخواهيم در باره تواناييها و بالندگی هنرش حرف بزنيم آخرش در انتخاب واژه، کلام و القای معنی کم می آوريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ناظری که هم اکنون برای اجرای کنسرت در آمريکا به سر می برد افزود: متاسفانه موسيقيدانان کمتر فرصت می کنند تا به حوزه ادبيات نزديک شوند ولی مشکاتيان از معدود هنرمندانی بود که به اين حوزه نيز اشراف داشت و همين مسئله پيوند بين ما را محکمتر می کرد. او يکی از ياران قديمی من بود و کارهای خوبی را هم با هم اجرا کرديم که اثر"مراعاشق" که مربوط به سال ۵۶ است يکی از آنها است.

شواليه آواز همچنين با اشاره به روند تاريخ موسيقی و بزرگان و سرآمدان اين عرصه افزود : ظهور چهره های برجسته موسيقی تکرارپذير نيست ولی شايد بتوانيم پرويز مشکاتيان را با آن غولهای موسيقی همتراز کنيم چرا که او با داشتن ويژگيهايی در سطح آنها زمان را به خوبی می شناخت و متناسب با آن به خلق اثر می پرداخت و به همين دليل هم اغلب آثارش با مخاطبان ارتباطی عميق و عاطفی برقرار می کرد که شايد اين مسئله را بتوان يکی از مهمترين رموز موفقيت او بر شمرد.

اين خواننده شهير در پايان با ابراز تاسف از اينکه به علت مسافرت نتوانسته در مراسم تشييع و ترحيم دوست قديمی اش شرکت کند گفت: مشکاتيان به قله ای از هنر دست يافته که هرکس نام او را می شنود بی اختيار به ياد بهترينها می افتد و من در گذشت اين هنرمند را به خانواده او و همه مردم ايران زمين تسليت می گويم هرچند که او نزد ايرانيان برای هميشه زنده خواهد ماند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016