سه شنبه 7 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۱۷۰۹ طلاق؛ حاصل ازدواج های پستی در ۱۵ ماه گذشته، مهر

بالغ بر ۸۹ درصد ازدواجهای پستی صورت گرفته در کشور از ابتدای فروردين ماه ۸۷ تا پايان خرداد سال جاری به طلاق منجر شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، در تحقيقی که از سوی گروه آسيب شناسی اجتماعی مقطع فوق دکتری (MPH) دانشگاه شهيد بهشتی انجام گرفته مشخص شد از ۱۹۲۰ مورد ازدواج انجام گرفته به اين روش که آن را اصطلاحأ ازدواج پستی می گويند ۱۷۰۹ مورد منجر به طلاق شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين گونه ازدواجها داماد به دليل حضور در خارج از کشور در مراسم خواستگاری و ازدواج حاضر نمی شود به همين دليل از طريق تلفن و چند قطعه عکس و فيلم با دختر مورد نظر آشنا شده و هنگام عقد در کنار عروس عکس او را سر سفره می گذارند.

ازدواجهای پستی به ازدواجهايی می گويند که بعد از خواندن خطبه عقد، عروس برای پيوستن به شوهر خود به سمت کشور محل اقامت داماد پرواز می کند.

در همين رابطه استاد دانشگاه شهيد بهشتی تهران و مسئول اين گروه پژوهشی در رابطه با عواقب اين گونه ازدواجها به خبرنگار مهر گفت: نتايج اين تحقيق نشان می دهد شرايط اجتماعی و قوانين حاکم بر کشور ميزبان و تفاوتهای فرهنگی در مدت کوتاهی عرصه را بر نوعروس به خارج رفته تنگ می کند و او که انتخاب شوهر خود را بر اساس چند مکالمه تلفنی و تعدادی عکس از او در کنار خودروها و ساختمانهای زيبا انجام داده است با واقعيتهای ديگری مواجه می شود.

اين آسيب شناس در ادامه ضمن تاکيد بر اهميت توجه بيشتر خانواده ها در انجام چنين پيوندهايی برای فرزندان خود اظهار داشت: در دو دهه اخير بعضی اتفاقات موجب شده است برخی از دختران به ازدواجهای غيابی و پستی با اميد به زندگی در کشورهای غربی تمايل داشته باشند.

دکتر ابهری يادآور شد : در اين تحقيق متوجه شديم که در موارد زيادی از اين ازدواجها دختران ازدواج کرده يا با مشکلات قابل توجهی مواجه می شوند و يا با ابتلا به مشکلات روحی و روانی کارشان به بيمارستانهای روانی کشيده می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016