جمعه 3 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ليست احتمالی برندگان نوبل ۲۰۰۹، مهر

سازمان تامسون رويترز همانند سالهای پيش با بررسی اطلاعات از دانشمندان و محققان برتر جهان ليستی از برندگان احتمالی جوايز نوبل سال ۲۰۰۹ را ارائه کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، موسسه تامسون رويترز تنها سازمانی است که با استفاده از داده های کمی سالانه برندگان احتمالی جوايز نوبل را پيشگويی می کند. اين اطلاعات از پايگاه ISI Web of Knowledg برداشت شده و با کمک آنها به بررسی تاثيرگذارترين تحقيقات علمی در زمينه های فيزيک، شيمی، فيزيولوژی و پزشکی و اقتصاد می پردازد تا نزديک ترين احتمالات درباره برندگان اين جوايز اعلام شود.

از سال ۲۰۰۲ تا کنون ۱۵ فرد از ميان پيشگويی های اين سازمان موفق به دريافت اين جايزه ارزشمند شده اند. برندگان احتمالی نوبل ۲۰۰۹ امسال سازمان تامسون رويترز از اين قرار است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نوبل شيمی

"ژاکلين کی بارتون"، "آرتور" و "ماريان هاينش" پروفسور شيمی و عضو هيئت علمی شيمی و مهندسی شيميايی از موسسه تکنولوژی کاليفرنيا به همراه "برند ژيس" پروفسور شيمی دانشگاه باسل سوئيس و "گری بی شوستر" پروفسور و رئيس کالج شيمی موسسه تکنولوژی جورجيا آتلانتا به دليل تحقيقات عالی در زمينه انتقال بار الکتريکی در دی ان ای. "بنجامين ليست" پروفسور موسسه ماکس پلانک و پروفسور افتخاری دانشگاه کلن به دليل ابداع کاتاليزرهای نامتقارن ارگانيک با کمک انامين. "مايکل گارتزل" پروفسور موسسه EPFL لوزان، سوئيس به دليل ابداع سلولهای خورشيدی حساس به رنگ که اکنون به سلولهای گارتزل شهرت يافته اند.

نوبل فيزيک

به گزارش مهر، "ژان ايگناچو سيراک" مدير بخش تئوری اپتيک کوانتمی موسسه ماکس پلانک، "پيتر زولر" پروفسور فيزيک موسسه فيزيک نظری دانشگاه اينسبرگ و مدير علمی موسسه اپتيک کوانتمی و اطلاعات کوانتمی در آکادمی علوم اطريش به دليل تحقيقات گسترده در زمينه اپتيک کوانتمی و رايانه کوانتمی.

"سر جان بی پندری" پروفسور فيزيک نظری جامدات و رئيس گروه نظريه ماده چگاليده در کالج سلطنتی علوم و فناوری لندن، "شلدون شولتز" پروفسور فيزيک دانشگاه کاليفرنيا سن ديه گو، "ديويد آر اسميت" و "ويليان بوان" پروفسور مهندسی رايانه و الکتريک در دانشگاه داک برای پيش بينی و کشف شکست منفی.

"ياکر آهارونوو" پروفسور فيزيک و علوم رايانه ای در دانشگاه چپمن و دانشگاه کاليفرنيای جنوبی، "سر مايکل بری" و "ملويل ويلز" پروفسور فيزيک دانشگاه بريستول به دليل کشف تاثير آهورونوو- بوهم و کشف حالت بری.

نوبل فيزيولوژی و پزشکی

"جيمز ای راتمن" پروفسور علوم بيومديکال، بيولوژی سلولی و شيمی در دانشگاه ييل، "رندی شکمن" پروفسور بيولوژی سلولی دانشگاه کاليفرنيا برکلی به دليل مطالعات ارزشمند درباره فعاليتهای غشای سلولی.

"اليزابت اچ بلکبرن"، "موريس هرتزن" پروفسور بيولوژی و فيزيولوژی و روانشناسی دانشگاه کاليفرنيا، "کارول دابليو گريدر" و "دنيل ناتنز" پروفسور ارشد بيولوژی مولکولی و ژنتيکی در کالج پزشکی جان هاپکينز، "جک دابليو ژوستاک" پروفسور ژنتيک کالج پزشکی هاروارد، "الکساندر ريچ" و "هاوارد هاگز" از بيمارستان بزرگ ماساچوست به دليل نقش داشتن در مطالعات تلومرها و تلومرازها و کشف اين پديده ها.

"سيژی اوگاوا" مدير لابراتوارهای مطالعات عملکردهای مغزی اوگاوا به دليل کشفيات بنيادينی که به ابداع تصويربرداری عملياتی رزونانس مغناطيسی يا fMRI منجر شد. سيستمی که مطالعات اوليه درباره علوم مغزی و تشخيصهای طبی را متحول ساخت.

اقتصاد

به گزارش مهر، "ويليام دی نوردهاوس" و "مارتين ال ويتزمن" پروفسورهای اقتصاد از دانشگاههای ييل و هاروارد به دليل شرکت در علوم اقتصادی زيست محيطی با توجه به بحران تغييرات جوی.

"جان بی تيلور"، "مری و رابرت ريموند" از دانشگاه استنفورد و "بون اچ" و "ماری آرتور" مک کوی از موسسه هوور، استنفورد، "جوردی گالی" از دانشگاه بارسلونا، "مارک ال گرتلر"، "هنری و مری موزس" از دانشگاه نيويورک به دليل تحقيقات در زمينه سياستهای مالی.

"ارنست فر" از دانشگاه زوريخ و "ماتيو جی رابين"، "ادوارد جی" و "نانسی اس جوردان" از دانشگاه برکلی به دليل شرکت داشتن در مطالعات در زمينه اقتصاد رفتاری بر پايه اولويت، بی طرفی و همکاری.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016