شنبه 21 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جايزه "شجاعت در هنر" جشنواره فيلم ونيز به حنا مخملباف تعلق گرفت، خانه فيلم مخملباف

حنا مخملباف کارگردان فيلم روزهای سبز به خاطر بيان هنری و شجاعانه وقايع سياسی اجتماعی ايران معاصر جايزه تنديس شجاعت را از فستيوال ونيز دريافت کرد.

اين جايزه توسط "جان ويتوريو بالدی" تهيه کننده فيلم های کارگردان هايی چون "پازولينی" و "گدار" به حنا مخملباف اهدا شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




حنا مخملباف در هنگام دريافت جايزه گفت: "من اين جايزه را تقديم می کنم به مردم شجاع ايران که در پی آزادی به خيابان ها آمدند. و همين طور خاکسارانه آن را تقديم می کنم به نداها و سهراب ها و همه کسانی که در پی آزادی کشته شدند و ما موظفيم که پيام خون آن ها را به دنيا برسانيم. نسل جوان امروز ايران که اکثريت جامعه ايران را تشکيل می دهند ديگر از اين استبداد پير خسته شده اند و به پا خواسته اند تا يک زندگی انسانی و نو را آغاز کنند."

فيلم روزهای سبز روز گذشته (پنجشنبه) برای منتقدين و روزنامه نگاران و امروز (جمعه) ساعت ۱۱ صبح برای تماشاچيان در ونيز به نمايش در آمد و مورد استقبال حاضرين قرار گرفت.

حنا مخملباف که با نشان سبز از فرش قرمز عبور کرد، در مصاحبه با خبرنگاران گفت: "اين فيلم سبز تصوير اميد بزرگی است که مردم ايران به تغيير در ايران بسته بودند، اين اميد بزرگ نمی تواند توسط استبداد کوچک ايران سرکوب شود. اگر قدرت های روسيه و چين دست از حمايت از استبداد حقير ايران بردارند، مردم ايران برای هميشه تکليف خود را با استبداد داخلی روشن خواهند کرد. اين فيلم گزارش بی واسطه ای است از آنچه ۷۰ ميليون ايرانی می خواهند، که چيزی جز دمکراسی نيست. مردم ايران لياقت آن را دارند که رييس جمهور خود را با آراء خود انتخاب کنند. نه با دخالت استبداد داخلی و حمايت روس ها... اين فيلم به عنوان پيام دمکراسی خواهی مردم ايران در فستيوال ها و تلويزيون های دنيا به نمايش در خواهد آمد تا مانع از آن شود که مثل سال های گذشته آدم حقيری مثل احمدی نژاد نماينده ملت بزرگی مثل ايران باشد. اين فيلم نشان می دهد که مردم ايران دمکراسی می خواهند و نه بمب اتم."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016