سه شنبه 20 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شمس لنگرودی در اعتراض به صادرنشدن مجوز دو کتابش: آثار جديدم را فعلاً منتشر نمی کنم، اعتماد

- من چهار مجموعه شعر از آخرين اشعارم را آماده انتشار دارم اما تا وقتی وضعيت کتاب هايم در ارشاد مشخص نشود از انتشار آنها خودداری خواهم کرد.

گروه فرهنگی - شمس لنگرودی نويسنده و شاعر اين را می گويد و ادامه می دهد؛ «در حال حاضر دو کتاب يکی به مدت دو سال و ديگری به مدت هشت ماه در ارشاد است و مجوز انتشار آنها صادر نشده است.» او درباره کتاب نخست خود توضيح می دهد؛ «کتاب اول رمانی با نام «شکست خوردگان را چه کسی دوست دارد» است که از سوی نشر آهنگ ديگر به ارشاد رفته و تا به حال در طول دو سال چهار بار بازخوانی شده اما بدون ذکر دليل اعلام کرده اند که اين کتاب ممنوع الانتشار است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کتاب ديگر شمس لنگرودی کاری تحقيقاتی است؛ «اثر ديگرم کتابی تحقيقاتی با نام رباعی محبوب من است که تحقيقی در باب کم و کيف رباعی از زمان رودکی تا نيما است که با گزيده يی از رباعی ها با انتخاب من همراه است و از سوی نشر مرکز به ارشاد ارسال شده اما تا امروز پس از هشت ماه هيچ جوابی به ما نداده اند.»
او اضافه کرد؛ «چهار مجموعه شعر از آخرين اشعارم آماده انتشار است اما تا وضع کتاب هايم در وزارت ارشاد مشخص نشود از انتشار آنها خودداری خواهم کرد.»
محمد شمس لنگرودی چهار اثر جديد خود را نيز شرح می دهد؛ «چهار مجموعه شعر جديد من عبارتند از «لب خوانی های قزل آلای من» که شامل ۱۱۰ شعر کوتاه است، «اشعار تغزلی عاشقانه» که تعداد آنها ۶۰ شعر است، «صبح آفتابی تان بخير ببر برفی» که در آن به اشعار غيرتغزلی پرداخته ام و مجموعه شعری که در آن به مسائل پيش آمده در دوران انتخابات پرداخته ام.»
شمس لنگرودی در گفت وگو با ايلنا به آخرين مجموعه شعر خود اشاره يی جزيی کرده که مربوط به رخدادهای پس از انتخابات است. او نام اين مجموعه شعر را اعلام نکرده اما نسخه اينترنتی اين دفتر شعر در آخرين روزهای تيرماه امسال منتشر شد. نام اين اثر «۲۲ مرثيه در تيرماه» است. شمس لنگرودی در اين مجموعه در ۲۲ شعر نگاه شاعرانه خود را به حوادث پس از انتخابات تصوير کرده است. او در يکی از شعرها «ندا آقاسلطان» يکی از کشته شده های حوادث پس از انتخابات در خيابان اميرآباد را خطاب قرار داده است.
شمس لنگرودی اخيراً به عنوان يکی از داوران نخستين دوره جايزه ادبی نيما معرفی شده بود. برگزاری اين جايزه ادبی هربار به بهانه های مختلف به تعويق افتاد. آخرين بار نيز خانه هنرمندان قطعی برق را دليل لغو برگزاری اين مراسم در سالن خانه هنرمندان اعلام کرد اما گفته شد دليل لغو اين جايزه خصوصی از سوی مسوولان مختلف حضور شاعرانی چون شمس لنگرودی در مراسم و شعرخوانی او بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016