یکشنبه 4 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيدا سرکيسيان: فعاليت‌های شاملو با جديت دنبال می‌شود، ايلنا

- متاسفانه برای افرادی که به مناسبت سالروز تولد شاملو با دسته‌های گل بر سر مزار او آمدند مشکلاتی ايجاد شد
- جلد ۱۲ کتاب کوچه نيز در حال آماده‌سازی است
- بنابر تصميم احمد شاملو که در مدرکی مکتوب شده و شاهدانی نيز آن را امضا کرده‌اند سرپرستان آثار او من و آقای پاشايی بوده و هستيم و زنده ياد سياوش شاملو هيچ نقشی در اين‌باره نداشته است


آيدا سرکيسيان در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا افزود: فعاليت‌های نظارتی بر آثار احمد شاملو در حال انجام است و کتاب‌های متعددی وجود دارد که در حال بازبينی آنها هستيم و به زودی منتشر می‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی درباره سرپرستی دفتر نظارت بر آثار شاملو گفت: طبق نظر احمد شاملو و مدرک مکتوبی که او از سال ۶۸ آن را تاييد کرده نظارت بر آثارش به عهده من و عين‌الله پاشايی سپرده شده است. اين سرپرستی و نظارت‌ها حتی در زمان حيات شاملو توسط، ما دو تن انجام می‌شد و پس از فوت ايشان ادامه يافت.
همسر زنده‌ياد احمد شاملو درباره مرحوم سياوش شاملو گفت: همانطور که گفتم بنا بر تصميم احمد شاملو که در مدرکی مکتوب شده و شاهدانی نيز آن را امضا کرده‌اند سرپرستان آثار او من و آقای پاشايی بوده و هستيم و سياوش شاملو هيچ نقشی در اين‌باره نداشته است.
وی درباره فعاليت‌های اخير خود افزود: اخيرا کتاب‌های ”پابرهنه‌ها” توسط نشر نگاه و ”آثارشناسی شاملو” که شامل معرفی‌نامه تمام آثار او است و کتاب حجيمی هم هست توسط نشر چشمه منتشر شده است.
سرکيسيان گفت: جلد ۱۲ کتاب کوچه نيز در حال آماده‌سازی است که به زودی منتشر می‌شود و انتشار شماره‌های بعدی آن در آينده ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: متاسفانه مدتی است کاست‌های اشعار شاملو که با صدای او توسط موسسه ماهور توزيع می شود، در بازار کمياب شده است و اميدوارم اين کمبودها برطرف شود.
سرکيسيان درباره سالروز تولد همسرش گفت: ما مراسم خاصی نداشتيم و فقط فعاليت‌های خيريه‌ای به نيت زنده‌ياد شاملو انجام می‌دهيم.
وی اضافه کرد: متاسفانه باز هم برای افرادی که به اين مناسبت با دسته‌های گل بر سر مزار او می‌آيند مشکلاتی ايجاد شده است که اين اتفاق‌ها تازگی ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016