دوشنبه 28 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پايان سريال قتل زنان ميانسال در قزوين، فرمانده انتظامي قزوين: قاتل تنفر شديدي از مادر خود دارد، ايسنا

قاتل زنان ميانسال قزويني شب گذشته با بيان اين که «امشب ديگر راحت مي‌خوابم» به تحقيقات پليس پيرامون شناسايي عامل اين قاتل‌ها پايان داد.

به گزارش سرويس «حوادث» ايسنا، سرتيپ دوم علي اکبر هدايتي ـ فرمانده انتظامي استان قزوين ـ ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره جزييات پروندف قتل‌هاي سريالي زنان ميانسال در قزوين، گفت: اعترافات متهم اصلي اين پرونده شب گذشته به پايان رسيد و «مهين» زن 32 ساله‌اي که از 15 بهمن ماه سال گذشته تا 16 ارديبهشت ماه سال جاري پنج زن ميانسال قزويني را طعمه خود قرار داده بود، به قتل‌هاي خود اعتراف کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي با اشاره به چگونگي دستگيري اين زن اظهار کرد: بعد از اتمام تحقيقات پليس، وي در ساعت 15 روز پنج‌شنبه هفته گذشته شناسايي شد و پليس در ساعت 30 دقيقه بامداد روز جمعه با حکم قضايي وارد منزل نامبرده در منطقه مينودر واقع در شمال شهر قزوين شد و وي و همسرش را دستگير کرد.

هدايتي با اشاره به چگونگي شناسايي قاتل گفت: ماموران نيروي انتظامي بعد از اولين قتل در 15 بهمن ماه سال گذشته، با بررسي مکان کشف جسد با جاي پاي زني مواجه شدند که بعد از بررسي اين جاي پا و بررسي آن در کفش‌دوزي‌هاي قزوين، تبريز و تهران توانستند، کفي کفش و نوع آن را که متعلق به يک زن بود را شناسايي کنند.

وي افزود: پس از وقوع قتل ديگر و اطمينان پليس از وقوع قتل‌ها توسط يک زن و احتمال ارتباط آن با قتل اول، پليس براي هر قتل تيم ويژه بررسي تشکيل داد و در کنار آن، دو تيم ويژه به بررسي علمي و جمع‌آوري اطلاعات مردمي و پالايش آن پرداختند و در کنار آن از روانشناسان متبحر نيز استفاده شد.

فرمانده انتظامي قزوين افزود: آنچه که براي پليس از همان مرحله اول مشخص شده بود اين بود مقتولان با اعتماد در دام قاتل قرار مي‌گيرند.

هدايتي با بيان اين که «مهين»، مقتولان را سوار خودروي رنو مي‌کرده است، بيان كرد: بعد از قتل اول که قاتل در يک آزمايشگاه اقدام به جلب اعتماد مقتول کرده بود، متصديان آزمايشگاه شاهد سوار شدن مقتول در خودرو رنو بودند.

وي افزود: بعد از اطلاع پليس از نوع خودروي قاتل و با ايجاد اين فرضيه که امکان تردد قاتل از شهرهاي ديگر به قزوين وجود دارد، 27 هزار خودرو رنو در کشور مورد بررسي قرار گرفته و تمام خودروهاي رنو استان و حتي جريمه اين خودروها در مدت زمان وقوع قتل نيز زير نظر گرفته شد.

به گفته فرمانده نيروي انتظامي قزوين، بررسي سوابق جريمه‌اي تاثير مهمي در شناسايي قاتل داشت.

هدايتي گفت: تحقيقات پلس پيرامون وقوع قتل‌ها ادامه داشت تا اين که در ارديبهشت ماه سال جاري خانمي 60 ساله به پليس معرفي شد که اظهار مي‌کرد در محوطه مقبره چهارانبيا قزوين زني حدودا 30 ساله به او مراجعه کرده و با بيان اين که وي شبيه مادرش که سال‌ها پيش از دنيا رفته است، قصد اغفال اين زن را داشته است.

فرمانده انتظامي قزوين افزود: تحقيقات پليس مشخص کرد که اين زن بعد از جلب اعتماد اين خانم و راه افتادن به دنبال او و اصرار به رساندن وي، سرانجام نامبرده را سوار قسمت عقب خودرو رنو کرده و در بين راه به او آبميوه پاکتي محتوي مواد بيهوشي تعارف كرد که اين زن به دليل مشکوک شدن به نامبرده از خوردن آبميوه امتناع كرد.

به گفته سردار هدايتي، صحبت‌هاي اين زن حاکي از آن بوده که قاتل پس از به نتيجه نرسيدن مرحله اول کار خود، با بيان اين که مي‌خواهد به دنبال پسرش برود، قصد تغيير مسير را داشت که در اين حين طعمه شروع به داد و فرياد کرد و «مهين» به ليل اين که قفل خودرو از قبل از داخل دستکاري شده خود، در را در خيابان سپه قزوين براي او باز مي‌کند.

وي افزود: بررسي‌هاي پليس مشخص کرد که قاتل پس از نااميدي از اجراي اين قتل، بعد از ظهر همان روز دوباره به مقبره چهار انبيا قزوين برگشته و با اغفال زني ديگر مرتکب پنجمين قتل شد.

فرمانده نيروي انتظامي قزوين پيرامون علت سوار شدن زنان در صندلي عقب خودرو رنو، گفت: پس از وقوع اولين قتل که مقتول در جلوي ماشين او نشسته بوده است، جنازه مدام به روي قاتل مي‌افتاد و مانع رانندگي او مي‌شد که به همين دليل قاتل، تصميم گرفت ديگر مقتولان را در صندلي پشت خودروي خود سوار كند.

فرمانده انتظامي استان قزوين درباره نحوه وقوع قتل‌ها همچنين پيرامون علت تفاوت نحوه قتل يکي از قتل‌ها با ساير قتل‌ها گفت: قاتل پس از بيهوش كردن طعمه‌هاي خود از طريق آبميوه حاوي مواد بيهوشي، اقدام به خفه کردن زنان ميانسال مي‌کرد که در مورد چهارم، مواد بيهوش‌کننده اثر کمي داشت که پس از مقاومت مقتول، «مهين» مجبور شد، با وارد كردن شي‌اي تيز به سر مقتول، به قتل برساند. قاتل مواد بيهوشي را از منطقه ناصرخسرو تهران تهيه مي‌کرده است.

فرمانده انتظامي قزوين با بيان اين که اين زن داراي روحيه و اندامي خشن بوده و به دليل فعاليت در ورزش دو ميداني داراي بدني ورزريده است، اظهار کرد که قاتل در ساعات شلوغ شهر کار خود را انجام داده و بعد از اتمام کار، اجساد را در مکان‌هاي مورد نظر خود رها مي‌کرد.

سردار هدايتي با اشاره به آرامش قاتل پس از دستگيري، گفت: «مهين» پس از دستگيري و در روز اول بازجويي، کاملا خونسرد بود و هيچ‌گونه اظطراب و نگراني نداشت که پس از مواجه با قرائن و شواهد مجبور به اعتراف شد.

فرمانده انتظامي قزوين، وجود لکه‌هاي خون مربوط به چهارمين مقتول، آدرس و شماره تلفن زني که از دست وي فرار کرده بود، يکساني قالب ته کفش قاتل با کفش‌هاي کشف شده از منزل نامبرده و چندين مورد ديگر را از جمله شواهد و قرائني که منجر به اعتراف قاتل شد، اعلام کرد.

سردار هدايتي درباره انگيزه‌هاي ارتكاب به قتل با اشاره به بررسي اين موضوع توسط روانشناسان و کارشناسان حرفه‌اي، گفت: به گفته کارشناسان، مقتول داراي اختلالات شخصيتي و جنون آني است و بررسي‌ها نشان داده که وي در دوران کودکي به دليل مشکلات، مورد بي‌مهري پدر و مادر قرار گرفته و نامبرده به مرحله تنفر از پدر و مادر خود رسيده است.

فرمانده انتظامي قزوين گفت: قاتل هنوز صراحتا انگيزه خود از اين قتل‌ها را عنوان نكرده، اما يكي از احتمالات اين است كه قاتل به خاطر تنفر شديدي كه از مادر خود داشته، زنان هم‌سن و سال و شبيه مادرش را مورد انتقام قرار مي‌داده است، به طوري كه قاتل در مراحل بازجويي مدام اظهار کرده است که در صورت مواجه با مادر خود، قطعا او را خواهد کشت.

هدايتي با بيان اين که پدر قاتل سه سال پيش فوت کرده است، گفت: طبق اظهارات «مهين»، از پدر او ثروت مناسبي به جا مانده و همسر قاتل مدام از وي مي‌خواسته تا ارث خود را از مادرش دريافت كند.

به گفته سردار هدايتي، شوهر قاتل که راننده وسيله نقليه سنگين است، هم اکنون در زندان به سر مي‌برد در جريان بازجويي‌ها اظها کرده که از وقوع قتل‌ها اطلاعي نداشته، ولي احساس مي‌کرده که همسرش اقدام به سرقت مي‌كند.

به گفته فرمانده نيروي انتظامي قزوين، «مهين» عامل اصلي قتل‌ها داراي تحصيلات سوم راهنمايي و داراي دو فرزند هفت و 17 ساله است که در سال 85 نيز به دليل اتهام به قتل بازداشت و در نهايت تبرئه شده است.

فرمانده انتظامي قزوين با اشاره به بسته نشدن اين پرونده از ادامه تحقيقات پليس خبر داد.

سردار هدايتي در پايان با اشاره به اقدامات موثر پليس در سه ماه گذشته از پيگيري و همکاري‌هاي استاندار قزوين، نماندگان مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي، ادراه اطلاعات و بسيج تقدير و تشکر کرد.





















Copyright: gooya.com 2016