یکشنبه 23 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با هتل‌هایی که زنان را پذیرش نکنند برخورد می‌شود، ایلنا

در حالی که فرمانده نیروی انتظامی، رئیس اداره اماکن ، دبیر جامعه هتلداران کشور و دبیر اجرایی اتحادیه هتلداران استان تهران می گویند بر اساس قوانین کشور ، هیچ ممنوعیتی برای پذیرش زنان در هتل ها وجود ندارد اما باز هم برخی از هتلها از پذیرش زنان خودداری می کنند.

به گزارش خبرنگار"ایلنا" نکته بحث بر انگیز و سوال مهم در عدم پذیرش زنان در هتلها این است که آیا هتلداران به دستور اداره اماکن از پذیرش زنان خودداری می کنند یا بی قانونی در هتلها مانع پذیرش زنان است؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




چندی پیش سردار نجفی، رییس اماکن عمومی نیروی انتظامی در این مورد گفته بود که هیچ هتل یا مرکز اقامتی حق ندارد برای پذیرش خانم‌ها درخواست نامه کتبی از اماکن کند و اصلا چنین چیزی وجود ندارد که هتل‌ها زنان را بدون نامه از اماکن نپذیرند.

به گفته وی بر اساس دستور‌العمل کتبی اماکن، زنان بدون نامه کتبی اماکن باید در هتل‌ها پذیرش شوند.

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی نیز در این رابطه به ایلنا گفت: تا جایی که من در جریان هستم هیچگونه ممنوعیتی برای پذیرش زنان در هتل ها وجود ندارد اما اگر چنین چیزی وجود داشته باشد، پیگیری کرده با این موضوع برخورد خواهم کرد.

وی با بیان اینکه هیچ لزومی ندارد زنان برای پذیرش شدن به اداره اماکن مراجعه کنند، تصریح کرد: قوانین پذیرش زنان و مردان در هتل ها باید یکسان باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه نیروی انتظامی به طور نامحسوس با سیستم ثبت مسافر مراکز اقامتی مختلف در ارتباط است، گفت: با توجه به وجود چنین سیستمی اصلا دلیلی برای کنترل محسوس افراد برای پذیرش در هتل ها وجود ندارد.

در حالی که فرمانده نیروی انتظامی و رییس اماکن عمومی نیروی انتظامی با تاکید فراوان از غیر قانونی بودن عدم پذیرش زنان درهتلها می گویند ، اما هتلها همچنان از پذیرش زنان خودداری می کنند.

مسئول پذیرش هتل عباسی اصفهان در این باره به خبرنگار ایلنا گفت:زن های تنها برای پذیرش شدن باید ابتدا به اداره اماکن مراجعه کرده و نامه ای دریافت کند .

هنگامی که از مسئول پذیرش سوال می شود که بر اساس چه قانونی شما از زنان نامه از اداره اماکن می خواهید، می گوید: اداره اماکن اصفهان طی بخشنامه ای از هتل ها خواسته است از پذیرش زنان تنها خودداری کرده و ابتدا انها را به اداره اماکن بفرستند و بعد از دریافت نامه آنها را پذیرش کنند.

نمونه بعدی هتل همای شیراز است، مسئول پذیرش هتل هما شیراز نیز در پاسخ به این سوال که آیا زن تنها پذیرش می کنند یا خیر ، گفت: بستگی دارد!
وقتی از اوسوال می شود به چه چیزی بستگی دارد، می گوید: به داشتن کارت شناسایی، شخصیت مسافر و شخص پذیرش گر.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آیین نامه ای یا بخشنامه ای در این رابطه وجود ندارد می گوید: در ایین نامه ادره اماکن آمده است که اگر دوست داشتید شخص مراجعه کننده به هتل را به اداه اماکن بفرستید و اگر دوست نداشتید نفرستید.

پذیرش گر هتل داشتن کارت شناسایی و شناسایی را اصلا دلیلی کافی برای پذیرش در هتل نمی داند.

مسئول پذیرش هتل جهان نمای تبریز نیز در پاسخ به همین سوال می گوید: برای پذیرش زن تنها آوردن نامه از اداره اماکن شرط است .

وی ادامه می دهد: این دستور اداره اماکن است و باید وقتی دختر تنهایی در هتل پذیرش می شود قبل از آن اداره اماکن از این موضوع مطلع شود.

حال نکته در این است که اگر بخشنامه ای از طرف اداره اماکن به هتلها داده نشده است، پس مسئولان پذیرش از کدام بخشنامه حرف می زنند.

و اگر بخشنامه ای وجود دارد چرا مسئولان مملکتی از وجود چنین بخشنامه ای اظهار بی اطلاعی کرده و مدعی هستند بر اساس قوانین زنان باید بدون هیچ قید و شرطی در مراکز اقامتی پذیرش شوند.

برای یافتن پاسخ این سوال گفت و گویی نیز با دبیر جامعه هتلدارن کشور و دبیر اجرایی اتحادیه هتلدارن استان تهران نیز انجام شد.

خسرو ایرانپور، دبیر جامعه هتلداران کشور نیز به خبرنگار ایلنا چنین گفت:هیچگونه ممنوعیتی برای پذیرش زنان در هتل ها وجود ندارد و بخشنامه ای که بر اساس آن باید زنان برای پذیرش در هتل ها ابتدا به اداره اماکن مراجعه کرده و بعد از دریافت نامه در هتل پذیرش شوند وجود ندارد.
وی ادامه داد ، تنها بخشنامه موجود در این رابطه در سال 78 لغو شد و بعد از آن قرار شد هیچ گونه منعی برای پذیرش زن ها در هتل ها وجود نداشته باشد.
ایرانپور ادامه داد : بنابر این اگر هتلی در حال حاضر از پذیرش زنان امتناع کند ، تخطی کرده است و باید با او برخورد صورت گیرد.
رجعلی خسروآبادی، دبیر اجرایی اتحادیه هتلداران استان تهران نیز در گفت و گو با ایلنا اظهار کرد: گمان نمی کنم چنین مشکلی در استان تهران وجود داشته باشد و اگر برای مراجعه کننده به هتلی چنین مشکلی پیش آمد به اتحادیه زنگ بزند، مشکل را حل خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بخشنامه ای که بر اساس ان زنان نتوانند در هتل ها پذیرش شوند و نیاز باشد که به اداره اماکن مراجعه و نامه دریافت کنند وجود دارد، گفت: در حال حاضر هیچ گونه بخشنامه ای در این زمینه وجود ندارد.
دبیر اجرایی اتحادیه هتلداران استان تهران ادامه می دهد: چندین سال پیش بخشنامه ای وجود داشت که لغو شد.
خسرو آبادی با بیان اینکه اداره اماکن به این نتیجه رسید که اقامت زنان در هتل یا مراکز اقامتی مشخص بهتر از ان است که زنان از روی ناچاری در مکانی اقامت بگزینند که هیچ پلاک مشخصی ندارد، گفت: از آن پس اداره اماکن اعلام کرد که اگر کسی خواست در یک مکان عمومی اقامت کند هیچ کس حق ندارد جلو او را بگیرد .
روسای بزرگ ترین هتل های کشور در حالی از پذیرش زنان مجرد امتناع می کنند که بر اساس اظهارات رییس پلیس کشور این اقدام غیر قانونی است و با هتل‌هایی که زنان را پذیرش نکنند برخورد می‌شود.

اما به نظر می رسد که هتل داران از بخشنامه های پنهانی تبعیت می کنند که پس از گذشت 10 سال از لغو قانون پذیرش زنان مجرد در هتل ها همچنان به آنها اجازه گفتن پاسخ نه به این افراد را می دهد.





















Copyright: gooya.com 2016