سه شنبه 8 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سری جدید آوای ایرانی با 8 استاد آواز ایران، مهر

سری سوم مجموعه تلویزیونی "آوای ایرانی" با پخش آواز های به یاد ماندنی از 8 استاد آواز اصیل ایرانی روی آنتن می رود.

محمد رضا جعفری کارگردان "آوای ایرانی" با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: بخش سوم آوای ایرانی در 52 قسمت 45 دقیقه ای ضبط و آماده پخش شده که مانند دو سری قبلی این مجموعه از دو بخش "پخش موسیقی" و "یاد بود اساتید" تشکیل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی درباره بخش آوازی این برنامه گفت :در سری اول برنامه تنها آوازهای استاد شجریان پخش می شد که در سری دوم آوازهای استاد بنان ، حسین قوامی و محمودی خوانساری را نیز به آن اضافه کردیم . در سری جدید آوای ایرانی علاوه بر آوازهای این چهار استاد ،قطعاتی از اجراهای تاج اصفهانی ، ادیب خوانساری ، عبدالوهاب شهیدی و ناصر مسعودی را نیز به مجموعه اساتید قبلی افزودیم.

این کارگردان در مورد سایر بخش های برنامه اش تصریح کرد : یکی از ویژگی های این برنامه نسبت به دو سری قبل این است که در بخش "یاد بود اساتید موسیقی ایران" به معرفی اساتید معاصر کشورمان پرداخته ایم. در بخش جلوه های بصری نیز که همزمان با پخش موسیقی به تصویر کشیده می شود علاوه بر استفاده از هنرهای خوشنویسی و نگار گری که در قسمت های قبل وجود داشت به هنرهای دیگری مانند معرق و نقاشی معاصر ایران هم پرداخته شده است.

جعفری در ادامه ضمن گلایه از وقفه ای که در پخش تلویزیونی "آوای ایرانی" به وجود آمده گفت :پیش از این به دلیل تماس های مکرری که از سوی مخاطبان و علاقمندان این برنامه گرفته شده بود قصد داشتیم "آوای ایرانی" را از 17 فروردین ماه روی آنتن شبکه چهارم سیما بفرستیم ،اما کم لطفی برخی از دوستان ،پخش آن را به تعویق انداخت .در هر صورت اواسط خرداد ماه زمانی است که برای پخش "آوای ایرانی" در نظر گرفته شده و قرار است مانند گذشته برنامه در روز های دوشنبه از ساعت 22 و تکرار آن پنجشنبه ها ساعت 14 روی آنتن برود.





















Copyright: gooya.com 2016