جمعه 30 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فيلم "درباره الی" اصغر فرهادی بر خلاف اعلام قبلی به نمايش درنيامد، ايسنا

محمدمهدی عسگرپور - مديرعامل خانه سينما - در پی اکران نشدن اين فيلم در گفت‌وگويی کوتاه با خبرنگار سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: دوستانی که اعلام کردند اين فيلم اکران نشود، ابتدا موضع خود را اعلام کنند. به هرحال، تصور ما روشن است، اين فيلم با داشتن پروانه نمايش مراتبی را طبق آيين‌نامه شورا سپری کرده است و طبق اين اعلام و قول و قرارهای مرسوم بايد اکران می‌شد.

او افزود: ما در خانه سينما پس از تعطيلات در مورد وضعيت شورای صنفی نمايش تصميم‌گيری می‌کنيم و خانه سينما پس از تعطيلات، موضع خودش را درباره‌ی اين روند رسما اعلام می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عليرضا رئيسيان - رييس کانون کارگردانان سينمای ايران - نيز در گفت‌وگويی با خبرنگار ايسنا اعلام کرد: اين اولين سال در يک دهه‌ی اخير است که اکران عيد با چهار فيلم بسته می‌شود و اين يک امتياز منفی بزرگ برای مديريت سينما خواهد بود؛ چرا که در زمان ثبت قرارداد فيلم «درباره الی»، اين فيلم پروانه نمايش داشت و به همين دليل ثبت شد و از طرف شورای صنفی به عنوان پنجمين فيلم اکران نوروزی معرفی شد.

او افزود: اما بعد از آن معلوم شد با استفاده مديريت سينما از همان تبصره معروف که در ۲۰ سال گذشته يک بار از آن بيش‌تر استفاده نشده بود و در دو سال گذشته نزديک به پنج بار مورد استفاده قرار گرفت، فيلم‌هايی که پروانه نمايش داشتند و منعی هم برای اکران آن‌ها نبود، از نمايش عمومی محروم شدند.

رئيسيان در عين حال گفت: جدا از بخش قوانين، «درباره الی» می‌توانست آرايش اکران را نيز به سمت موضوعات فرهنگی متمايز کند و زمينه جذب مخاطب را برای اين‌گونه آثار ارتقا بخشد. امسال برای اولين‌بار تا ۲۶ اسفندماه وضعيت نمايش نوروزی مبهم بود و همچنين از نمايش فيلم «درباره الی» هم ممانعت شد.

او در ادامه گفت: من از طرف خودم و کانون ابراز تأسف عميق خودم را در مورد به نمايش درنيامدن فيلم «درباره الی» اعلام می‌کنم و اميدواريم بلايی که در چند سال گذشته بر سر فيلم‌های فرهنگی و متفاوت آمد، نصيب اين فيلم نشود.

همچنين علی سرتيپی - مدير پخش فيلميران - اعلام کرد: وزارت ارشاد اعلام کرد به دليل هم‌زمانی اکران چند فيلم پرفروش، «درباره الی» برای عيد مناسب نيست و بعدا در شرايط مناسبی اکران می‌شود.

خبرنگار ايسنا پی‌گير تماس با مسؤولان وزارت ارشاد درباره اين موضوع است.

فيلم «درباره الی» طبق آخرين جلسه‌ی شورای صنفی نمايش قرار بود در گروه آفريقا به نمايش درآيد؛ اما از شب گذشته که اکران نورزی فيلم‌ها آغاز شد، اين فيلم به نمايش درنيامد و به جای آن، فيلم «اخراجی‌های ۲» اکران شد.





















Copyright: gooya.com 2016