چهارشنبه 23 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نیروی انتظامی به علاقه‌مندان فیلم "درباره‌ الی" حمله‌ور شد، خرداد

روز سه‌شنبه، نزدیک به ۱۵۰۰ نفر از علاقه‌مندان سینما برای تماشای تازه‌ترین فیلم “اصغر فرهادی” در آخرین روز جشنواره‌ی فیلم فجر به سینما استقلال رفته بودند که با واکنش شدید نیروی انتظامی، لباس‌شخصی‌ها و ضرب و شتم رو‌به‌رو شدند.

قرار بود که درباره الی برای آخرین بار در جشنواره در این سینما اکران شود و به همین دلیل جمعیت بسیار زیادی به سینما استقلال آمده بودند. روبه‌روی سالن اصلی این سینما جوانان زیادی به چشم می‌خوردند و انتظار دیدن آخرین ساخته فرهادی را داشتند اما نیروی انتظامی بدون دلیل و بی‌هیچ اخطار قبلی به صف‌کشیدگان در برابر سینما حمله کرد و مردم در صف و رهگذاران را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دلیل این اقدام غیرانسانی نیروی انتظامی روشن نیست.

شدت اقدام نیروی انتظامی به قدری بود که مردم وحشت‌زده شدند و نظم عمومی خیابان‌های اطراف به شدت‌ بر هم ریخت.

در صحنه‌ی درگیری هم‌چنین ده‌ها نیروی لباس شخصی حاضر بودند که اقدام به ضرب و شتم شدید مردم و بازداشت جوانان کرده‌اند. از میزان بازداشت‌شدگان و سرنوشت آن‌ها خبری در دست نیست اما دختران و پسران بازداشت شده را سوار چندین ماشین ونی کرده‌اند که در رو‌به‌رو سینما استقلال حاضر شده بودند.

در این میان خبرنگار “خرداد” با نشان دادن کارت خبرنگاری خود و مجوز ویژه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر خواستار ورود به سینما بود که با برخورد نیروی انتظامی رو‌به‌رو شده است. مامورانی که درب سالن سینما را بسته بودند، به وی گفتند؛ «برو گمشو وگرنه بازداشت می‌شوی».

همکار سینمایی خرداد می‌گوید که نیروی انتظامی بدون هیچ دلیلی به مردم حمله‌ور شد و در این میان لباس‌شخصی‌ها حضور فعالی داشتند و به شدت مردم را کتک می‌زدند.

در درگیری‌های سینمای استقلال شلیک چندین گاز اشک‌آور و استفاده از اسپری فلفل از سوی لباس‌شخصی‌ها تایید شده است.

فیلم سینمایی درباره الی، آخرین حضور “گل‌شیفته فراهانی” در سینمای ایران تا به امروز بوده که برای ده جایزه جشنواره نیز نامزد شد. در ابتدا مسوولان وزارت ارشاد این فیلم را از جشنواره کنار گذاشتند اما نتواستند در برابر فشار رسانه‌ها و جامعه‌ی سینمایی ایران مقاومت کنند.





















Copyright: gooya.com 2016